قدرت‌نمایی انگلیس و ژاپن علیه چین با حضور شناورهای آمریکا +عکس

کدخبر: ۴۳۶۰۰۵
رسانه‌ها ضمن انتشار خبر رزمایش دریایی مشترک انگلیس و ژاپن با مشارکت شناورهای آمریکایی و هلندی در اقیانوس آرام، این رزمایش را پیامی علیه چین خوانده‌اند.
قدرت‌نمایی انگلیس و ژاپن علیه چین با حضور شناورهای آمریکا +عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد، نیروی دریایی این کشور با حضور ناوهواپیمابر «ملکه الیزابت» و شناورهایی از آمریکا و هلند رزمایش مشترک در جنوب سواحل «اوکیناوا» برگزار کردند.

رسانه‌ها ضمن انتشار خبر رزمایش دریایی مشترک انگلیس و ژاپن با مشارکت شناورهای آمریکایی و هلندی در اقیانوس آرام، این رزمایش را پیامی علیه چین خوانده‌اند.

خبرگزاری کیودو ژاپن روز پنجشنبه (امروز) گزارشی درباره بیانیه وزارت دفاع این کشور درباره رزمایش دریایی مشترک ژاپن با انگلیس در جنوب جزیره اوکیناوا واقع در اقیانوس آرام منتشر کرد.

در گزارش این رسانه ژاپنی آمده است: «وزارت دفاع (ژاپن) اعلام کرد که ژاپن و بریتانیا یک رزمایش دریایی مشترک در جنوب جزیره اوکیناوا در اقیانوس آرام برگزار کرده‌اند، در حالی که دو کشور در بحبوحه افزایش قدرت رو به گسترش نظامی چین همکاری‌های دفاعی خودشان را تقویت می‌کنند».

 این رزمایش روز سه شنبه با مشارکت ناوگروه ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت» انگلیس به همراه ناوهای نیروی دریایی ژاپن و همچنین مشارکت شناورهایی از آمریکا و هلند آغاز شد.

طبق اعلام وزارت دفاع ژاپن، شناورهای نیروی دریایی آمریکا و هلند در همراهی با ناوگروه انگلیس در این رزمایش مشارکت کردند.

در بخشی از این رزمایش، جنگنده‌های »اف-۳۵» متعلق به نیروی دریایی آمریکا و همچنین نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، از ناو هواپیمابر ملکه الیزابت به پرواز درآمدند.

جنگنده‌های اف-۱۵ متعلق به وزارت دفاع ژاپن و نیروی هوایی آمریکا هم در این رزمایش مشترک در اقیانوس آرام شرکت کردند.

طبق اعلام وزارت دفاع ژاپن، این کشور در حال بررسی این موضوع است که در آینده در مجموع ۴۲ فروند جنگنده اف-۳۵ را در یک پایگاه استان «میازاکی» خود مستقر کند.

دریادار «یاسوشیگی کونو» فرمانده نیروی دریایی ژاپن در جمع خبرنگاران درباره این رزمایش گفت: «تقویت همکاری با کشورهایی که ارزش‌های جهانی دارند صرف نظر از فاصله جغرافیایی (این کشورها)،  ضروری است».

بنابر گزارش کیودو، ناو هواپیمابر ملکه الیزابت و ناوگروه همراه آن در ماه می و به منظور نشان دادن افزایش تعامل لندن در منطقه ایندوپاسیفیک در مواجهه با حضور فعال پکن در دریاهای جنوبی و شرقی چین، انگلیس را ترک کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید