10 نظامی آمریکایی در انفجارهای کابل کشته شدند

کدخبر: ۴۳۶۰۸۶
بر اساس اعلام رسانه‌های بین‌المللی، انفجارهای کابل به کشته شدن دست‌کم ۱۰ نظامی آمریکا منجر شده است.
10 نظامی آمریکایی در انفجارهای کابل کشته شدند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، منابع خبرگزاری شامگاه پنجشنبه گزارش دادند دست‌کم ۱۰ نظامی آمریکا بر اثر وقوع دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل کشته شده‌اند.

منابع خبری در اولین گزارش‌ها از این انفجارها گزارش داده بودند سه نظامی آمریکا زخمی شده‌اند. اندکی بعدتر روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد ۴ تفنگدار دریایی این کشور در انفجارهای کابل کشته شده و ۳ آمریکایی دیگر زخمی شده‌اند.

رسانه‌های بین‌المللی ساعاتی قبل‌ از وقوع دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل خبر دادند. تا لحظه تنظیم این خبر، یک منبع پزشکی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفته در نتیجه انفجارهای به وقوع پیوسته در مجاورت فرودگاه کابل دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۱۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

یک سخنگوی پنتاگون گفته می‌تواند کشته شدن تعدادی از سربازان آمریکا و زخمی شدن تعدادی دیگر را در انفجارهای نزدیک فرودگاه کابل تأیید کند. با این حال او به تعداد این سربازان و رسته خدمتی آنها اشاره‌ای نکرده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را به عهده گرفت. طالبان این حمله را «تروریستی» خوانده است. پولیتیکو به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داده عوامل انتحاری داعش عامل انفجارها بوده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید