یک بانوی ایرانی در کانون توجه سایت‌های ورزشی جهان

کدخبر: ۴۳۶۱۱۵
اقتصادنیوز: روز چهارم رقابت بازی های المپیک در حالی برگزار می شود که کماندار پرافتخار ایران در کانون توجه سایت های ورزشی جهان قرار گرفته است.
یک بانوی ایرانی در کانون توجه سایت‌های ورزشی جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «زهرا نعمتی امروز رقابت های خود در پارالمپیک توکیو را شروع خواهد کرد. البته، مسابقات امروز مقدماتی است و در روزهای آینده، توزیع مدال صورت می گیرد که ملی پوش کشورمان بخت مسلم مدال طلا به شمار می رود.

حضور نعمتی در روز نخست مسابقات تیر وکمان مورد توجه سایت های ورزشی معتبر جهان قرار گرفته است. در این زمینه سایت اینساید دگیمز  در گزارشی عنوان کرد: زهرا نعمتی برنامه ریزی کرده تا سومین مدال طلای خود را در پارالمپیک توکیو کسب کند اما باید برای این مدال ریکرو، با وو چون یان از چین رقابت کند. در مسابقات ۲۰۱۶ ریو نیز این دو مسابقه دادند که نعمتی به طلا و  نقره رسید. البته، مدال برنز هم به میلنا اولزواسکا از لسهتان رسید. اکنون هر سه در توکیو به دنبال عنوان مورد علاقه شان هستند.

البته، ایران در بازیهای پارالمپیک ریو موفق شد توسط غلامررضا رحیمی به مدال طلای مردان ریکرو نیز دست پیدا کند. این مدال در رقابت با نتسیری از تایلند و ابراهیم رنجبر (دیگر ملی پوش کشورمان) به دست آمد. این بار رقابت در توکیو ادامه دارد اما رنجبر موفق به کسب جواز حضور در بازی ها نشده است.

در این دوره، نعمتی و رنجبر تیم میکس ایران را نیز تشکیل داده اند که باید دید چه نتیجه ای را رقم خواهند زد.

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دوم شهریور ماه آغاز شد و کاروان ایران از بین ۱۰۰سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار ( ۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی ها با کسب ۲۴ نشان ( هشت طلا، ۹نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید