جنگ داخلی در فدراسیون جهانی وزنه برداری/ هیات اجرایی استعفا دهد

کدخبر: ۴۳۶۱۵۰
رییس کمیسیون ورزشکاران در نامه تندی از اعضای هیات اجرایی خواست برای نجات این رشته از سمت خود کناره گیری کنند و عنوان کرد وزنه‌برداری برای ورزشکاران است نه هیات اجرایی.
جنگ داخلی در فدراسیون جهانی وزنه برداری/ هیات اجرایی استعفا دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دو روز دیگر کنگره تصویب اساسنامه فدراسیون جهانی وزنه برداری در دوحه قطر برگزار می شود. از آنجا  که این جلسه بسیار برای وزنه برداری حیاتی است، سارا دیویس رییس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی در نامه‌ای به هیات اجرایی،  انتقاد تندی از اعضای هیات اجرایی فدراسیون جهانی داشت و خواستار استعفای این اعضا شد.

او گفت: من در توکیو با توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک شخصا صحبت کردم و او گفت که هیچ راهی وجود ندارد که وزنه‌برداری در بازی‌ها به شکل فعلی باقی بماند. او نشان داد که او می‌خواهد وزنه برداری را در المپیک انجام دهد اما نه در وضعیت فعلی.

دیویس ادامه داد: به نظر می رسد بی‌توجهی هیات اجرایی به هشدارهای باخ بخشی از برنامه، برای از بین بردن وزنه برداری به عنوان یک ورزش المپیکی است اما وزنه برداری متعلق به ورزشکاران آن است نه کسانی که آن را اداره می کنند. آینده المپیکی آن در خطر است مگر اینکه کل هیات اجرایی استعفا دهد.  در حالی که هیات اجرایی باید آشکارا با فساد و فرهنگ دوپینگ مبارزه می کرد، جهان وزنه برداری صدای آنها را نشنید.

رییس کمیسیون ورزشکاران در بخش دیگر نامه خود عنوان کرد: تعداد زیادی از اعضای هیات اجرایی از کشورهایی هستند که به دلیل دوپینگ تعلیق هستند بنابراین جای تعجب ندارد که مبارزه با دوپینگ همچنان مهمترین نگرانی های IOC در مورد فدراسیون جهانی باشد.  در واقع این سازمان نمی‌تواند نگرانی ها در مورد دوپینگ را برطرف کند. به نظر می رسد این احساس از سوی برخی از اعضای هیات اجرایی وجود دارد که" وزنه برداری این ورزش ما است و نیازی به گوش دادن به IOC نداریم." بگذارید کاملاً واضح بگویم - این ورزش متعلق به ورزشکاران است نه هیات اجرایی.  ما ورزشکاران هم می خواهیم به دستورات IOC پایبند باشیم. ما می خواهیم اساسنامه را اصلاح کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که در پاریس ۲۰۲۴ هستیم.

فدراسیون جهانی به شدت به یک هیات اجرایی جدید نیاز دارد تا خواسته های کمیته بین المللی المپیک را همانطور که هست انجام دهد.

دیویس در بخش پایانی نامه خود عنوان کرد: شما  اعضای هیات اجرایی رویاهای هزاران ورزشکار در سراسر جهان را در دستان خود دارید. شما تنها یک گزینه دارید که IOC را متقاعد می کند که فدراسیون جهانی مایل است، اجازه دهد تا تغییرات لازم برای نجات ورزش وزنه برداری را انجام دهد - استعفا دهید و هر کاری از دستتان بر می آید انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که اساسنامه قابل قبولی تصویب شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید