دبیر ستاد مبارزه با کرونای خانه کارگر مطرح کرد:

جزئیات واکسیناسیون گروه‌های مختلف شغلی در خانه کارگر

کدخبر: ۴۳۶۱۶۳
دبیر ستاد مبارزه با کرونای خانه کارگر با اشاره به شروع به کار مرکز واکسیناسیون خانه کارگر تهران از یک ماه پیش گفت: سایت دیگری در مرکز عبدل‌آباد در دست اقدام داریم که یک سالن ورزشی است که قرار است تا هفته دیگر به بهره برداری برسد. آنجا هم اعضای خانه کارگر اقدام به واکسیناسیون خواهند کرد.
جزئیات واکسیناسیون گروه‌های مختلف شغلی در خانه کارگر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «حمیدرضا خانی» دبیر ستاد مبارزه با کرونای خانه کارگردرباره تزریق واکسن به گروه های مختلف شغلی در خانه کارگر گفت: فعلا در سایت تهران، در خدمت کارکنان راهور، شرکت‌های ریلی و اداره برق، مرکز وکلا و کارشناسان دادگستری بوده ایم. این گروه‌ها تا الان واکسن زده اند. در تهران تقریبا یک ماه است که واکسن می‌زنیم.

او افزود: فعلا روال به این صورت است که شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که کارگرانشان جزو مشاغل گروه یک هستند، به معاونت بهداشت وزارت بهداشت آقای رییسی نامه می‌زنند و به دستور ایشان واکسیناسیون این صنوف انجام می‌شود. متولی واکسیناسیون اصناف و مشاغل پرخطر تهران، اداره بهداشت جنوب است. دوستان اداره بهداشت جنوب، افراد را به ما و چند سایت دیگر ارجاع می‌دهند و کار انجام می‌شود. فعلا برای اصناف فقط سینوفارم زده‌ایم.

خانی در ادامه با اشاره با تعامل خانه کارگر و وزارت بهداشت در موضوع کنترل کرونا گفت: سال‌هاست با دوستان وزارت بهداشت، چالش‌هایی بر سر فصل چهارم قانون کار داریم از ابتدای شیوع کرونا و با توجه به حساس بودن وضعیت، آقای علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر خیلی دغدغه داشتند که مساله خانه کارگر باید صیانت از جامعه کارگری باشد. خدمت دوستان وزارت بهداشت رسیدیم و گفتیم تمام اختلاف نظرها به کنار، باید چه کار کنیم؟ در مرحله اول اقدام به تولید ماسک کردیم. در استان‌های مختلفی این اتفاق افتاد. تقریبا هر جا که خانه کارگر داشتیم یک پایگاه تولید ماسک ایجاد کردیم. در حالی که در آن زمان قیمت ماسک بالا و برای اعضای خانه کارگر فشار سنگینی بود.

او افزود: در مرحله بعد ما طرحی به نام همیار بهداشت داشتیم. در طرح همیار بهداشت اعضای خانه کارگر آموزش می‌دیدند و به صنوف مراجعه می‌کردند که آیا صنوف، پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند یا خیر؟ در حقیقت جاهایی که از نظر رعایت پروتکل مشکل داشتند از سوی وزارت بهداشت رصد می‌شد و به آن واحدها مراجعه می‌کردند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونای خانه کارگر تصریح کرد: ما در موضوع واکسیناسیون به دکتر نمکی نامه زدیم که مراکز ما در خدمت شماست. ایشان نیز به دکتر تبریزی رییس مرکز مدیریت شبکه وزات بهداشت در این زمینه دستور دادند و با ابلاغ دکتر تبریزی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اولین مرکز واکسیناسیون ما از شش ماه پیش در مشهد راه افتاد و اکنون نیز واکسیناسیون در مراکز ادامه دارد.

خانی با اشاره به شروع به کار مرکز واکسیناسیون خانه کارگر تهران از یک ماه پیش گفت: یک سایت دیگر در مرکز عبدل‌آباد در دست اقدام داریم که یک سالن ورزشی است که قرار است تا هفته دیگر به بهره برداری برسد. آنجا هم اعضای خانه کارگر اقدام به واکسیناسیون خواهند کرد. آن مرکز برای واکسیناسیون عامه مردم است و ظاهرا وزارت بهداشت در آن مراکز امکان این را نداشته که همه افراد را واکسینه کند. به همین دلیل اعضای خانه کارگر در آنجا مستقر شدند. کار راه اندازی مراکز واکسیناسیون کرونا در دیگر نقاط نیز ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید