تحویل فهرست اسامی همکاران آمریکا در افغانستان به طالبان؛

چند افغان در لیست مرگ طالبان قرار گرفتند

کدخبر: ۴۳۶۱۶۷
مقام‌های آمریکایی اسامی شهروندان ایالات متحده، دارندگان گرین کارت و افغان‌های متحد با خود را به طالبان داده‌اند. در پی آن یکی از مقام‌های دفاع آمریکا گفت: «با این کار، تمامی این افغان‌ها در فهرست مرگ قرار می‌گیرند. این اقدامی وحشتناک و تکان‌دهنده است.»
چند افغان در لیست مرگ طالبان قرار گرفتند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا از پولیتیکو، مقام‌های آمریکایی اسامی شهروندان ایالات متحده، دارندگان گرین کارت و افغان‌های متحد با خود را به طالبان داده‌اند.

این اقدام به این خاطر انجام شد که تا این افراد بتوانند وارد فرودگاه کابل شوند و ‌موجی از خشم و نگرانی را در میان قانونگذاران و مقام‌های نظامی آمریکایی به وجود آورده است.

این موضوع در جریان یک جلسه محرمانه در هفته جاری در کنگره مطرح شد که پس از دفاع مقام‌های ارشد دولت بایدن از هماهنگی نزدیک خود با طالبان مورد بحث قرار گرفت. 

پولیتیکو گزارش داد این اقدام که از سوی سه مقام آمریکایی و قانونگذار کنگره تایید شده با هدف تسریع در روند تخلیه ده‌ها هزار نفر از افغانستان همزمان با افزایش تنش‌ها و آشوب در کابل پس از تصرف آن توسط طالبان صورت گرفته است.

یکی از مقام‌های دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: «با این کار، تمامی این افغان‌ها در فهرست مرگ قرار می‌گیرند. این اقدامی وحشتناک و تکان‌دهنده است.»

مقام‌های آمریکایی معتقدند که این تنها روش برای تامین امنیت و نظم و ترتیب در فرآیند تخلیه متحدان آمریکا از افغانستان بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید