مشاور سابق پنتاگون:

بایدن فرماندهان نظامی آمریکا را مسئول انفجار در کابل بداند

کدخبر: ۴۳۶۱۸۲
مشاور سابق پنتاگون گفت، رهبران نظامی آمریکا باید مسئول انفجارهای انتحاری در افغانستان با بیش از ۱۰۰ کشته باشند، چون فقدان برنامه‌ای قابل قبول برای دفاع از فرودگاه کابل، این حملات را رقم زده است.
بایدن فرماندهان نظامی آمریکا را مسئول انفجار در کابل بداند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سرهنگ "داگ مک‌گرگور"، مشاور سابق پنتاگون در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا باید ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع و کنت مک‌کنزی، فرماندهی سنتکام را مسئول این فاجعه در فرودگاه کابل و کشته شدن غیر ضروری ده‌ها آمریکایی بداند.

در جریان انفجارهای انتحاری روز پنجشنبه در بیرون فرودگاه کابل بیش از ۱۰۰ تن از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند. این حمله درست زمانی رخ داد که دولت بایدن بابت خروج عجولانه از افغانستان به شدت مورد انتقاد قرار دارد.

این مشاور سابق پنتاگون همچنین گفت، مک‌کنزی و استراتژیست‌های فرماندهی سنتکام نتوانستند برنامه‌ای مورد قبول را برای پیش بینی و کنترل اقدامات خصمانه در نظر بگیرند.

مک‌گرگور که فرماندهی نیروهای ضربت آمریکا در جنگ ۱۹۹۱ خلیج فارس برعهده داشت، نیز تصمیم بایدن را بابت خروج از افغانستان در تابستان سال جاری میلادی مورد انتقاد قرار داد و گفت: ۲۰ سال نبرد و درگیری طالبان در افغانستان باید به نیروهای مسلح آمریکایی داده‌های زیادی را برای فهمیدن الگوهای نبرد و محدودیت‌های دشمنانشان می‌داده است.

وی همچنین ادامه داد: زمستان‌های افغانستان به شدت سرد و خشک است و طالبان و سایر گروه‌های اسلام‌گرای افراطی چون داعش الگویی مشخص برای اجتناب از درگیری در این فصل دارند چون تجهیزات لجستیکی لازم را برای این کار در اختیار ندارند. حائز اهمیت است که رهبران ارشد نظامی آمریکا مسئول این برنامه‌ریزی بوده و خروجی را انجام دادند که در نتیجه آن نیروهای مسلح و پلیس افغانستان دچار ضعف شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید