جان بولتون:

پمپئو و ترامپ مقصرند/ تاریخ را نمی‌توان عوض کرد

کدخبر: ۴۳۶۲۰۸
اقتصادنیوز:بولتون، پامپئو را بابت مذاکراتش با طالبان به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: او نمی‌تواند تاریخ را درباره نقش دولت ترامپ در خروج از افغانستان عوض کند.
 پمپئو و ترامپ مقصرند/ تاریخ را نمی‌توان عوض کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته پایگاه خبری بیزنیس اینسایدر، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ترامپ که در فوریه ۲۰۲۰ با طالبان وارد گفتگو شد، به خاطر بی اعتنایی به خروج آمریکا از افغانستان به شدت انتقاد کرد.

وی گفت: از نظر من، تلاش برای بی اعتنایی به این خروج و خود را مقصر جلوه ندادن اگر نگوییم غیرممکن است، دشوار است و تاریخ را نمی‌توان عوض کرد.

پامپئو و ترامپ بابت توافق با طالبان که به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ظرف ۱۴ ماه در ازای عدم تبدیل شدن این کشور به محلی برای تروریست‌ها منجر شد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

بولتون که از ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ مشاور امنیت ملی ترامپ بود، گفته که هم دولت ترامپ و هم دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مسئول این خروج بی نظم نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند.

ترامپ و پامپئو هر دو تلاش کرده‌اند تا خودشان را از وضعیت پیش آمده در افغانستان بیرون بکشند و تقصیرها را به گردن بایدن بیندازند.

پامپئو روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: امیدوارم این دولت بفهمد که عذرخواهی، آرامش، دلجویی و ضعف تنها خطر برای امنیت آمریکا به همراه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید