دو نماینده مجلس عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا شدند

کدخبر: ۴۳۶۲۱۳
اقتصادنیوز: رییس کمیسیون بهداشت و درمان و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عضویت رسمی ستاد ملی مبارزه با کرونا منصوب شدند.
دو نماینده مجلس عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دکتر حسینعلی شهریاری بهمراه ولی اسماعیلی به پیشنهاد دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و با موافقت آیت‌الله رئیسی رییس جمهوری به عضویت رسمی ستاد ملی مبارزه با کرونا منصوب شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۴۱۲ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۶ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین با فوت سه مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۴۳۰نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۴۱۴ بیمار حاد تنفسی و ۱۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در استان وجود ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید