شبکه تلویزیونی ژاپن: واکسن های مدرنا حامل ذرات فلزی است/ واکنش مدرنا به آهن‌ربا!

کدخبر: ۴۳۶۲۱۹
اقتصادنیوز: شبکه ان اچ کی ژاپن گزارش داد که واکسن های آلوده مدرنا که مصرف آنان توسط دولت توکیو متوقف شده، دارای ذرات فلزی است.
شبکه تلویزیونی ژاپن: واکسن های مدرنا حامل ذرات فلزی است/ واکنش مدرنا به آهن‌ربا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رویترز نوشت: شبکه ان اچ کی ژاپن به نقل از منابعی در وزارت بهداشت اعلام کرد، اعتقاد براین است که در دسته ای از واکسن های مدرنا تحویل شده به ژاپن ذرات فلزی وجود دارد.

شبکه ان اچ کی گزارش خود را به واکنش نشان دادن واکسن های مدرنا به آهن ربا استناد می کند.

شرکت مدرنا نیز در واکنش به گزارش شبکه تلویزیونی ژاپن ذرات فلزی نوعی ذرات معلق توصیف کرد که مشکلی برای ایمنی یا کارآیی ایجاد نمی کند.

یوشیهیدا سوگا نخست وزیری ژاپن نیز روز پنجشنبه اعلام کرد تصمیم دولت برای متوقف کردن استفاده از واکسن های مدرنا تاثیر کمی بر روند عرضه ملی واکسن در ژاپن خواهد داشت.

سوگا به خبرنگاران گفت: من گزارشی از وزارت بهداشت دریافت کردم که معتقد است توقف تزریق واکسن های مدرنا تاثیر چندانی نخواهد داشت، من به وزارت بهداشت دستور داده ام که ایمنی اولویت اصلی است.

وزارت بهداشت ژاپن روز گذشته اعلام کرد که در بعضی از دوزهای واکسن ویروس کرونا ساخت شرکت آمریکایی مدرنا مواد خارجی یافت شده است این وزارتخانه تصمیم گرفته تا استفاده از حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز از واکسن های مدرنا را متوقف کند.

 

 


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید