طالبان دست به دامن اردوغان شد

کدخبر: ۴۳۶۲۷۵
اردوغان گفت: آنها گفتند که مسئول امنیت فرودگاه هستند درحالیکه ما هم می‌توانیم در این امر دخیل باشیم. ما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم چون خروج شهروندان ترکیه‌ای و نیروهای ارتش ما در اولویت قرار دارد.
طالبان دست به دامن اردوغان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، رئیس جمهوری ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد، آنکارا نخستین گفتگو با طالبان را در کابل انجام داد و در حال ارزیابی پیشنهاد طالبان به ترکیه برای اداره فرودگاه کابل است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نشستی با خبرنگاران گفت: ما برای نخستین بار گفتگویی با طالبان در کابل، افغانستان داشتیم که سه ساعت و نیم به طول انجامید.

وی ادامه داد، ترکیه درخواستی از جانب طالبان دریافت کرد مبنی بر اینکه آنکارا کنترل فرودگاه کابل را بر عهده بگیرد.

اردوغان ادامه داد: آنها گفتند که مسئول امنیت فرودگاه هستند درحالیکه ما هم می‌توانیم در این امر دخیل باشیم. ما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم چون خروج شهروندان ترکیه‌ای و نیروهای ارتش ما در اولویت قرار دارد.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: ما باید تصویری کلی از افغانستان داشته باشیم چون هنوز دولتی در این کشور در راس امور نیست. ما این مساله را هر زمان که همه چیز برایمان آشکار شد، بررسی می‌کنیم.

این خبر در حالی منتشر شد که روز پنجشنبه در حملاتی تروریستی از سوی داعش در خارج از فرودگاه کابل، بیش از ۱۰۰ تن کشته شدند که ۱۳ نیروی ارتش آمریکا نیز در میان کشته‌ها دیده می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید