اتحادیه اروپا علیه آمریکا محدودیت‌های مسافرتی وضع کرد

کدخبر: ۴۳۷۰۰۵
اقتصادنیوز : اتحادیه اروپا با توجه به شیوع کرونا در آمریکا این کشور را از فهرست کشورهای ایمن برای مسافرت‌های غیرضروری خارج کرد.
اتحادیه اروپا علیه آمریکا محدودیت‌های مسافرتی وضع کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اتحادیه اروپا با توجه به شیوع کرونا در آمریکا این کشور را از فهرست کشورهای ایمن برای مسافرت حذف کرد و خواستار از سرگیری محدودیت‌ها برای مسافرت‌های گردشگری از مبدأ این کشور شد.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» گزارش داده اتحادیه اروپا روز دوشنبه به ۲۷ عضو خود توصیه کرده به دلیل افزایش شیوع عفونت‌های کرونایی در آمریکا لازم است برخی محدودیت‌ها علیه مسافران از مبدأ این کشور از سر گرفته شوند. 

این شبکه در توضیح بیشتر در این خصوص نوشته شورای اروپا تصمیم گرفته آمریکا را از فهرست کشورهای ایمن برای سفرهای غیرضروری خارج کند. این شورا، ماه ژوئیه توصیه کرده بود با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری در تابستان محدودیت‌ها علیه مسافران از آمریکا رفع شوند.

با وجود این، دستورالعمل جدید شورای اروپا الزام‌آور نیست و رسانه‌های بین‌المللی پیش‌بینی کرده‌اند مسافران آمریکایی با مجموعه‌ای از قوانین و مقررات گیج‌کننده طی روزهای آینده روبرو شوند.

اتحادیه اروپا علاوه بر آمریکا، کوزووو، لبنان، مونته‌نگرو و مقدونیه شمالی را هم از فهرست کشورهای امن برای سفر حذف کرده است. رژیم صهیونیستی هم از این فهرست خارج شده است.

سیاست‌های اتحادیه اروپا در زمینه گردشگری واحد و یکسان نیست و هر یک از دولت‌های اروپایی مجازند درباره باز بودن مرزهایشان به روی مسافران کشورهای دیگر تصمیم‌های جداگانه اتخاذ کنند.

«ان‌بی‌سی‌» نوشته محدودیت‌های مسافرتی احتمالی ممکن است مواردی نظیر قرنطینه کل یک کشور، ملزم کردن مسافران به انجام برخی آزمایش‌ها در بدو ورود به آن کشور و یا ممنوعیت کامل سفرهای غیرضروری را شامل شود.

قبل از آغاز بحران کرونا بیش از ۱۵ میلیون آمریکایی سالانه به کشورهای اروپایی سفر می‌کردند و محدودیت‌های مسافرتی جدید ممکن است میلیاردها دلار هزینه به اروپایی‌ها تحمیل کند. 

این توصیه‌ها انگلیس را که رسماً از اتحادیه اروپا جدا شده شامل نمی‌شود. بریتانیا اعلام کرده مرزهایش را به روی مسافران واکسینه‌شده از آمریکا باز نگه می‌دارد.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی امروز گزارش دادند طی یک هفته گذشته میانگین بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا در آمریکا به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. این میانگین بیش از هر موج ابتلای قبلی به جز زمستان گذشته است که طی آن بیشتر آمریکایی‌ها واجد شرایط واکسیناسیون شده بودند.

علاوه بر این، «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید روز یکشنبه گفت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش‌هایی از ایالات متحده می‌تواند منجر به ۱۰۰ هزار مرگ جدید بر اثر ابتلا به کرونا تا ماه دسامبر (سه ماه دیگر) شود.

با وجود این فائوچی که رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا است گفته بود که با توجه به دسترس‌پذیر بودن می‌توان از وقوع این پیش‌بینی جلوگیری کرد.

فائوچی گفت: «ما می دانیم که ما با واکسن راه‌حل داریم تا این وضعیت را برطرف کنیم و دلیل این که این اعداد بسیار نگران‌کننده است این است که حدود ۸۰ میلیون نفر در این کشور واجد شرایط واکسیناسیون داریم که هنوز واکسینه نشده‌اند.:

آمریکا همچنان در جایگاه نخست تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا قرار داشته و بر اساس آمار پایگاه Worldometers تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 39 میلیون و 670 هزار نفر رسیده است که از این تعداد 654 هزار و 711 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید