به این دلایل هرگز مستقیم از قوطی نوشابه نخورید

کدخبر: ۴۳۷۰۳۸
اقتصادنیوز : شاید در وهله اول برایتان عجیب باشد که بگویند مستقیما از قوطی نوشابه نخورید اما باید بدانید که واقعا ممکن است که این قوطی در معرض جوندگانی مثل موش قرار گرفته باشد.
به این دلایل هرگز مستقیم از قوطی نوشابه نخورید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،قوطی های آلمینیومی راه زیادی را از کارخانه تا وقتی به دست شما برسند طی میکنند و در معرض محیط های آلوده هستند. با مطالعه این بخش از سلامت نمناک دلایلی برای اینکه هرگز نباید مستقیما از درب این قوطی ها نوشید را خواهید فهمید.

پزشکان به جمع آوری قوطی های موجود در ایستگاه های گاز و فروشگاه ها پرداختند؛ گر چه این قوطی ها تمیز بودند اما در برخی از قوطی های فروشگاه ها نشانه های باکتری اشریشیا موجود بود که میتواند منجر به اسهال ، بیماری های تنفسی و سینه پهلو شود.

بیسفنول A

این ماده شیمیایی عنصر رایج در بطری های پلاستیکی میباشد اما پس از اینکه تولید کنندگان متوجه شدند این ماده می تواند منجر به بهم زدن توازن هورمونی شود از استفاده آن خودداری کردند. هر چند این ترکیب هنوز هم در قوطی های فلزی یافت می شود.

 متالیک تانگ

برای افرادی که دارای حساسیت هستند،برخورد دهان با لبه آلمینیومی میتواند منجر به واکنش نامطلوب نسبت به طعم فلز شود.

جوندگان روی قوطی های نوشابه

احتمال این وجود دارد که بطری ها در معرض موش یا جوندگان دیگر قرار گرفته باشد.

 مهمانی باکتری ها

در سال 2013 بررسی ای مبنی بر تحقیق روی موادی آلوده موجود روی این قوطی ها صورت گرفت و دریافتند این مواد با باکتری های استنوتروفوموناس مالتوفیلیا، سودومونا لوته اولا و انتروباکتر آلوده شده اند که میتوانند منجر به بروز بیماری و عفونت در افراد مبتلا به بیماری ایدز شود.

ابزار محیط زیستی

آلمینیوم صد در صد قابل بازیافت می باشد و تولید آن به مصرف انرژی دوبرابری نسبت به بطری را میطلبد بنابراین اگر نگران محیط زیست هستید بهتر است بطری بخرید.

نخوردن نوشابه از قوطی به دلیل حشرات

قند موجود در نوشیدنی میتواند باعث جذب حشراتی همچون مگس و زنبور شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید