بهترین زمان دریافت واکسن کرونا برای زنان باردار مشخص شد

کدخبر: ۴۳۷۳۷۳
یک متخصص زنان و زایمان گفت: مادران باردار در صورت ابتلا به ویروس کرونا شرایط سخت تری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.
بهترین زمان دریافت واکسن کرونا برای زنان باردار مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف آل یاسین، متخصص زنان و زایمان و ناباروری در خصوص واکسیناسیون مادران باردار اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان با توجه به اینکه برخی از خانم‌های باردار به ویروس کرونا مبتلا شده اند این موضوع که آیا خانم‌های باردار بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند یا خیر به شدت مورد توجه، بحث و بررسی قرار گرفت.

او افزود: هرچند که مادران باردار نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطر نیستند اما درگیری خانم‌های باردار نسبت به سایر افراد معمولی بیشتر خواهد بود.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه آیا تزریق واکسن برای مادر و جنین، عوارضی را به همراه خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده واکسیناسیون خانم‌های باردار هیچ عارضه را برای مادران و جنین نخواهد داشت و طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون مادران باردار باید انجام شود.

آل یاسین گفت: یکی از واکسن‌های تایید سازمان بهداشت جهانی برای خانم‌های باردار واکسن سینوفارم است که برای مادر ضرری ندارد بنابراین به خانم‌های باردار تزریق این واکسن توصیه می‌شود.

او  تاکید کرد: بهترین زمان تزریق واکسن کرونا برای خانم‌های باردار بعد از دوازده ماهگی است.

خانم‌های بارداری که بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل فشار خون بیماری قلبی آسم دارند و یا دچار افزایش وزن و سن بالای ۳۵ سال را دارند باید برای تزریق واکسن اقدام کنند.

او در پایان یادآوری کرد: همه مادران باردار در صورت فراهم بودن شرایط واکسیناسیون باید واکسینه شوند، زیرا از طریق واکسیناسیون پادتن این ویروس به نوزاد نیز انتقال می‌یابد و حتی نوزاد در برابر ویروس کرونا ایمن خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید