عاملان آتش‌سوزی تالاب انزلی دستگیر شدند

کدخبر: ۴۳۷۴۳۲
علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به تشریح جزئیات عملیات اطفاء حریق در تالاب انزلی پرداخت.
عاملان آتش‌سوزی تالاب انزلی دستگیر شدند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور   اظهار کرد: متاسفانه چند روزی است که تالاب انزلی در استان گیلان دچار حریق شده است.

وی افزود: پس از وقوع حادثه تیم‌های ارزیاب و امدادی استان گیلان به منطقه اعزام و اطفاء حریق آغاز شد.

بختیاری ادامه داد: به دلیل گسترش دامنه آتش کار اطفاء کمی دشوار شد، به همین دلیل برای خاموش کردن این حریق از سازمان امداد هوایی کشور درخواست کمک شد و هواپیمای ایلیوشین به شمال کشور اعزام شد.

وی افزود: از این هواپیما برای مهار و اطفاء حریق اخیر جنگل‌های کشور ترکیه استفاده شده بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره علت وقوع آتش سوزی در تالاب انزلی گفت: با توجه به استعلام‌های محلی که صورت گرفت، مشخص شد که علت آتش سوزی منابع انسانی بوده و از عمد این حریق صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در پی وقوع این حریق ۱۲ هکتار از تالاب انزلی درگیر آتش سوزی شده است، افزود: به دلیل وزش باد که از صبح امروز شروع به وزیدن کرده، دامنه آتش گسترده‌تر و کار مهار حریق برای نیروهای امدادی دشوار شده است.

بختیاری تصریح کرد: تمام سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه در استان برای اطفاء هر چه سریع آتش سوزی تالاب انزلی بسیج شده اند و عملیات‌های امدادی برای انجام این کار ادامه دارد.

گفتنی است که ۲ نفر از عاملان ایجاد آتش سوزی در تالاب انزلی دستگیر شدند و این پرونده توسط دادستانی انزلی در حال پیگیری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید