سازمان ملل: ذخایر مواد غذایی در افغانستان تا آخر ماه به پایان می رسد

کدخبر: ۴۳۷۵۷۱
یک مقام بلندپایه سازمان ملل هشدار داد که ذخایر غذایی متعلق به برنامه جهانی غذا در افغانستان در صورت عدم دریافت تأمین وجه اضافی تا پایان ماه میلادی جاری (سپتامبر) به پایان می رسد.
سازمان ملل: ذخایر مواد غذایی در افغانستان تا آخر ماه به پایان می رسد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «رمزی الکباروف» مسئول هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در شهر کابل گفت: «ما قادر به تأمین اقلام خوراکی ضروری نخواهیم بود چون ذخایر مواد غذایی ما رو به اتمام است و ما برای حفظ و تأمین تقاضای کنونی به دست کم ۲۰۰ میلیون دلار تنها برای بخش مواد غذایی نیازمندیم تا بتوانیم مایحتاج غذایی طبقه آسیب پذیر را فراهم کنیم».

بنابر گزارش آناتولی، الکباروف همچنین خاطرنشان کرد که دستکم یک سوم از جمعیت افغانستان نمی‌دانند که تا چه زمانی باید با ناامنی غذایی دست و پنجه نرم کنند.

این در حالی است که روز سه شنبه نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفته بود که افغانستان در آستانه رویارویی با یک «فاجعه انسانی» است.

گوترش همچنین گفت که «در میانه خشکسالی شدید و پیش بینی شرایط نامطلوب زمستانی، مواد غذایی اضافی، پناهگاه و لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز باید به سرعت به این کشور ارسال شود».

گفتنی است، همزمان با خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان نیروهای طالبان با سرعتی رعدآسا و غیرمنتظره در ولایات مختلف افغانستان پیشروی کردند و در نهایت با ورود به شهر کابل در روز ۱۵ آگوست که با استعفای «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و فرار وی از کشور همراه شد، عملاً کنترل قسمت اعظمی از افغانستان را در دست گرفتند. از سوی دیگر، ایالات متحده نیز دوشنبه گذشته پایان عملیات خروج تمام نیروهای خود از افغانستان را اعلام کرد و بدین ترتیب، به بهانه پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا- که با ادعای مبارزه با افراطی‌گری و دولت- ملت سازی (!) آغاز شده بود- این کشور ویران شده را به حال خود رها کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید