سخنگوی جمعیت هلال احمر اعلام کرد:

ورود ۴ گونه واکسن کرونا از هفته آینده به کشور

کدخبر: ۴۳۷۶۲۱
دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: از روز یکشنبه محموله‌های ۵ میلیون دزی واکسن کرونا با بسته بندی جدید وارد می‌شود.
ورود ۴ گونه واکسن کرونا از هفته آینده به کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛  محمد حسن قوسیان مقدم یر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: علاوه بر واکسن سینوفارم در حال رایزنی برای واردات ۴ گونه دیگر واکسن شامل اسپوتنیک، استرازانکا، جانسون اند جانسون هلند، کنسینو بایولوژیکس چین از کشور‌های تولید کننده هستیم.
وی ادامه داد: این مذاکرات به مرحله نهایی نرسیده است و ادامه دارد.
قوسیان مقدم گفت: اگرچه افزایش تنوع بخشی به واردات به خاطر افزایش واردات واکسن مورد نیاز در کشور است، اما موضوع فقط مذاکره و توافق نیست چرا که باید تضمین‌های لازم را نیز بتوانیم از کشور وارد کننده دریافت کنیم و هماهنگی‌های لازم و تامین به موقع واکسن از سوی آن نیز به طور مستمر اتفاق بیفتند.
وی گفت: این هفته محموله جدیدی نخواهیم داشت، اما برای تامین ۲۰ میلیون واکسنی که هلال احمر تعهد کرده است طی یکماه وارد کند، از یکشنبه محموله‌های جدید واکسن سینوفارم با حجم بالا در راه است.
سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: در محموله جدید که ۵ برابر ظرفیت محموله‌های قبلی است نوع بسته بندی احتمال دارد متفاوت باشد، به طوری که ویال‌ها دارای ۵ دز واکسن ویژه واکسیناسیون ۵ نفر باشد، سابق بر این ویال‌ها محتوی یک یا دو دز بود که در قالب محموله‌های ۵۰۰ هزار ویال و بیشتر وارد کشور می‌شد.
وی گفت:همان طور که سازمان غذا و دارو اعلام کرده است تفاوتی در این نوع واکسن‌ها وجود ندارد و همه واکسن‌های وارداتی مورد تایید است، شهروندان هر نوع واکسن در دسترس را برای کنترل شیوع بیماری استفاده کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید