قله پیک پنجم کرونا به جنوب غرب خوزستان رسید

کدخبر: ۴۳۷۶۵۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان وضعیت کرونا در جنوب غرب خوزستان را پایدار اعلام کرد و گفت: وضعیت در جنوب غرب خوزستان هنوز نزولی نشده ولی به نظر می‌رسد به قله پیک پنجم رسیده‌ایم.
قله پیک پنجم کرونا به جنوب غرب خوزستان رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ؛به گفته شکرالله سلمان زادرییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در صورتی که در آینده نزدیک اتفاق غیرمنتظره دیگری رخ ندهد، شاید شاهد سیر نزولی کرونا باشیم. 

وی با انتقاد از انجام نشدن اقدام خاصی برای قطع زنجیره کرونا در منطقه افزود: تقریبا هیچ محدودیتی در سطح مشاغل ایجاد نشد و برنامه‌ریزی صورت گرفته در رابطه با مشاغل ۲، سه و چهار و تبلیغات شهری انجام نشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مشکلی از نظر کمبود اکسیژن در جنوب غرب خوزستان نداریم، گفت: اکسیژن ساز پنجم در بیمارستان طالقانی راه‌اندازی شد و روز گذشته در شادگان یک دستگاه اکسیژن ساز وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خرمشهر مجهز به دستگاه اکسیژن ساز است، افزود: با کمبود تخت بیمارستانی در منطقه مواجه هستیم اما به گونه‌ای نیست که اگر بیمار بدحالی مراجعه کند، از بستری کردن وی خودداری شود.

سلکان زاده گفت: مشکل اصلی ما در کمبود نیروی انسانی است زیرا ظرفیت موجود بخصوص نیروی پرستار، کفاف حجم کار را نمی‌دهد.

وی با اشاره به شناسایی ۳۸۳ مورد جدید ابتلا در جنوب غرب خوزستان گفت‌: تست کرونای ۱۸۰ نفر در آبادان، ۱۱۳ نفر در خرمشهر و ۹۰ نفر در شادگان طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت قطعی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: روز گذشته ۷۷ نفر بستری و ۸۵ نفر بهبود یافتند و از بیمارستان ترخیص شدند و متاسفانه هفت نفر در آبادان و سه نفر در خرمشهر جان خود را از دست دادند.

۶ هزار و ۹۲۰ نفر در آبادان از خدمات ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند.

بیماران کرونایی در آبادان علاوه بر بستری در چهار بیمارستان این شهرستان به صورت سرپایی در مصلای جمعه این شهر خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

۲۰ شهرستان استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید