آمریکا: در عراق می‌مانیم

کدخبر: ۴۳۷۸۱۰
اقتصادنیوز : دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای نزدیک اعلام کرد، کشورش در سطح نظامی، دیپلماتیک و مالی در عراق می ماند و این کشور برای امنیت ملی آمریکا مهم است.
آمریکا: در عراق می‌مانیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، جوی هود، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای نزدیک کمتر از چهار ماه قبل از موعد خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق این اظهارات را مطرح کرد.

وی گفت، واشنگتن در تلاش است و با طرف‌های ذی‌ربط برای مبارزه با دشمن اصلی یعنی داعش مذاکره می‌کند. آمریکایی‌ها خواستار برگزاری انتخاباتی خوب در عراق در ماه اکتبر هستند.

وی افزود: به همین دلیل در سطح نظامی، دیپلماتیک و مالی در عراق می‌مانیم و ادامه می دهیم. امنیت ملی آمریکا اقتضا می‌کند که با عراق روابط مستحکمی داشته باشیم.

هود در ادامه گفت، این روابط به دلایل واضحی در بازار جهانی انرژی و نیز برای میراث جهانی مهم است. واشنگتن خیلی روی عراق متمرکز است زیرا این کشور بسیار برای امنیت ملی آمریکا مهم است.

وی گفت، واشنگتن به نیروهای عراقی تا زمان نابودی کامل داعش کمک خواهد کرد. آمریکا به سازمان ملل در نظارت دقیق بر انتخابات عراق کمک مالی می‌کند.

هود گفت، واشنگتن دیپلمات‌هایی دارد که با دیپلمات های سایر کشورها روند حوادث قبل، حین و پس از انتخابات و نیز تشکیل دولت را پیگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد، ملت عراق انتظار دارند این بار انتخابات به نحو احسن برگزار شود و در غیر این صورت به خیابان‌ها خواهند آمد و مجددا تظاهرات خواهند کرد.

جوی هود در این گفتگو از ماهیت حضور نظامی مستمر کشورش در عراق پرده برنداشت و بغداد نیز تاکنون در ابن خصوص اظهار نظری نکرده است اما یک دیپلمات عراقی به العربی الجدید گفت، این اظهارات واشنگتن در راستای توافق میان عراق و آمریکا درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق قرار دارد و درواقع صحبت واشنگتن درباره حمایت غیر نظامی در عراق است.

پیش از این ائتلاف الفتح شاخه سیاسی حشد شعبی اعلام کرد، تلاش هایی از سوی واشنگتن برای بقا در عراق وجود دارد اما بی فایده است خروج نظامیان آمریکایی از عراق در ۳۱ دسامبر حتمی است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید