واکسن کرونا روی فرد مبتلا چه تأثیری دارد؟

کدخبر: ۴۳۷۸۲۲
اقتصادنیوز : یک پروفسور آمریکایی توضیحاتی را در خصوص تأثیر واکسن کرونا بر فرد مبتلا به کووید-۱۹ ارائه داد.
واکسن کرونا روی فرد مبتلا چه تأثیری دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،    «آنچا بارانووا» پروفسور آمریکایی روسی تبار از دانشگاه «جورج میسون» توضیحاتی را در زمینه چگونگی تأثیر واکسن کرونا بر فرد بهبود یافته از این بیماری و فردی که به آن مبتلاست، ارائه کرد.

او در مصاحبه با «رادیو اسپوتنیک» اعلام کرد واکسن کرونا به مانند هر واکسن دیگری به فرد مبتلا به بیماری یا کسی که وضعیت سلامتی او خوب نیست، تزریق نمی‌شود؛ اما گاهی اوقات عوارض کرونا مشخص نمی‌شود و روی چنین فردی  یا کسی که از بیماری بهبود یافته، واکسن تزریق می‌شود.

به گفته این پروفسور آمریکایی، هنگامی که به روی فردی که از کووید-۱۹ بهبود یافته، واکسن تزریق می‌شود، «سپری طلایی» برای وی ایجاد می‌شود؛ یعنی بالاترین سطح ایمنی برای وی ایجاد می‌شود؛ اما زمانی که فردی که به تازگی به این بیماری مبتلا شده است، دوز نخست واکسن را دریافت می‌کند- در حالی که خود از ابتلایش خبردار نیست- این کار سبب می‌شود تا بیماری اش ادامه پیدا کند؛ بنابراین واکسن به سرعت عمل نمی‌کند؛ از همین رو شدت بیماری در این موارد به واکنش خود ایمنی فرد دارد.

او تصریح کرد: از آنجا که علائم ابتلا به کرونا سریع آشکار نمی‌شود، فرد تصور می‌کند که بیماری او ناشی از واکسیناسیون است؛ اما او در واقع به این بیماری مبتلاست. برای همین در این چنین موارد فرد باید بجای تکیه بر آنتی بادی‌ها تحت درمان قرار گیرد و در صورتی که پس از زدن واکسن حالش خوب نشد، باید آزمایش پی سی آر دهد و در صورتی که جواب مثبت باشد، علت آن واکسن نبوده، بلکه فرد مبتلا به کروناست.

این پزشک همچنین گفت برای جلوگیری از این شک و تردیدها، بهتر است آزمایش PCR قبل از زدن واکسن (ونه بعد آن) انجام شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید