خروج واکسن کرونا از ایران صحت دارد؟

کدخبر: ۴۳۷۹۷۰
سخنگوی سازمان غذا و دارو ادعای خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران را کذب محض عنوان کرد.
 خروج واکسن کرونا از ایران صحت دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به گفته معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور مبنی بر اینکه روسیه در قرارداد با ایران، تولید واکسن اسپوتنیک را صرفا برای واردات به کشور خودش برون سپاری کرده بود، گفت: خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذب است، چرا که هنوز طرف روسی محصول تولید شده اولیه واکسن اسپوتنیک لایت تولیدی شرکت خصوصی ایرانی را برای تولید انبوه تحت لیسانس تایید نکرده است.

او در ادامه گفت: واکسن اسپوتنیک لایت بصورت بچ تست یا محموله اولیه تولید شده و هفته‌هاست در انتظار تایید نهایی موسسه گامالیا روسیه برای ورود به چرخه تولید انبوه است. خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده و اظهارات نامبرده صحت ندارد.

لازم به ذکر است، «محمد کریمی نیا»، معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور در گفتگو با روزنامه جوان گفته بود: قرارداد تولید ۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در ماه در ایران بین شرکت اکتوورکو و اسپوتنیک روسیه بسته و این قرارداد در سطح گسترده رسانه‌ای و به همه کشور اعلام می‌شود که به زودی ماهی ۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک را به بازار ایران عرضه می‌کنیم، اما در تیرماه دکتر رئیسی، معاون بهداشتی وزارتخانه اعلام می‌کند که روس‌ها سر ما کلاه گذاشتند. اگر روس‌ها سر ما کلاه گذاشتند، چرا به مراجع بین‌المللی شکایت نمی‌کنید؟ چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید؟ واقعیت این بوده که روس‌ها به درستی با شرکت اکتوور قرارداد بسته‌اند تا واکسن اسپوتنیک در ایران تولید و به روسیه تحویل شود نه ایران! در واقع روسیه برای تولید واکسن برون‌سپاری کرده‌ است.

انتهای پیام/

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید