مدارس از اول مهر 1400 بازگشایی می شوند؟

کدخبر: ۴۳۸۰۳۱
استاندار کرمان بیان کرد: با توجه به زیرساخت هایی که در سال گذشته در فضای مجازی برای تحصیل دانش آموزان ایجاد شده لذا اول مهرماه مدارس حتما به صورت مجازی بازگشایی می شوند اما زمان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه بعدا اعلام خواهد شد.
مدارس از اول مهر 1400 بازگشایی می شوند؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، "علی زینی وند" ظهر امروز ۱۳ شهریورماه در نود و هفتمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: کمیته ای برای بررسی شرایط و ضوابط بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با حضور مسئولین مربوطه تشکیل شود و شرایط بازگشایی را به ستاد کرونا اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تدبیری در زمینه دورکاری کارکنانش بیندیشد تا بتواند بیشترین بهره را از نیروهای خود بگیرد، بیان کرد: با توجه به زیرساخت هایی که در سال گذشته در فضای مجازی برای تحصیل دانش آموزان ایجاد شده لذا اول مهرماه مدارس حتما به صورت مجازی بازگشایی می شوند اما زمان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه بعدا اعلام خواهد شد.

استاندار کرمان کارت دانشجویی را ملاک تزریق واکسن کرونا در استان اعلام کرد و افزود: استان باید آمادگی تزریق ۵۰ هزار دوز واکسن در روز را داشته باشد و اکنون ظرفیت تزریق ۳۰ هزار واکسن در روز را داریم و می توانیم ظرف حداکثر سه روز این ظرفیت را به ۵۰ هزار نفر برسانیم.

وی با تاکید برآنکه باید برنامه ریزی دقیقی برای واکسیناسیون اتباع خارجی صورت گیرد، تصریح کرد: سه شرکت بزرگ صنعتی و معدنی استان آمادگی واردات واکسن را داشته باشند.

زینی وند در ادامه درباره برگزاری مراسم اربعین نیز گفت: در حال حاضر نظر قاطع در ستاد ملی این است کسانی به سفر اربعین می روند باید دو دوز واکسن خود را تزریق کرده باشند اما هنوز عراق نظر خود را اعلام نکرده است.

وی درخصوص اصنافی که هنوز اجازه بازگشایی ندارند نیز گفت: با تسامح و با احتیاط با بازگشایی این فضاها مخالف نیستم اما تابع نظر دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

استاندار کرمان وضعیت کنونی استان به لحاظ روند نزولی ابتلا به کرونا را بسیار شکننده دانست و عنوان کرد: این وضعیت بسیار شکننده است و در یکی از استان های کشور که روند نزولی داشته اکنون به یک باره روند ابتلا صعودی شده است.

وی با بیان اینکه هرچند واکسیناسیون از شیوع کرونا جلوگیری نکرده اما در کاهش مرگ و میر موثر بوده، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری و هماهنگی هایی که در استان وجود داشت میزان مرگ و میر به تناسب ابتلای ۲۰۰۰ نفری در استان کم بوده و باید این آمادگی خود را همچنان حفظ کنیم.

زینی وند تاکید کرد: باید تجهیزات و امکانات استان را به اوج برسانیم زیرا طبق گفته کارشناسان تا حدود سه سال آینده همچنان درگیر کرونا هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید