تجمع اعتراضی مخالفان واکسن کرونا در لندن

کدخبر: ۴۳۸۱۱۸
صدها شهروند مخالف واکسن کرونا روز جمعه در مقابل ساختمان آژانش تنظیم مقررات دارویی و سلامت لندن تجمع کردند.
تجمع اعتراضی مخالفان واکسن کرونا در لندن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، صدها نفر از مخالفان واکسن کرونا پس از تجمع در برابر ساختمان تنطیم مقررات دارویی لندن با مأموران پلیس درگیر شدند.

صدها شهروند مخالف واکسن کرونا روز جمعه در مقابل ساختمان آژانش تنظیم مقررات دارویی و سلامت لندن تجمع کردند.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، شرکت‌کنندگان در این تجمع که قصد ورود به ساختمان مذکور را داشتند با مأموران پلیس درگیر شده و تظاهرات به خشونت کشیده شد.

درپی درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس، ده نفر بازداشت شده و پنج مأمور نیز مجروح شدند.

پلیس لندن در حساب توئیتری رسمی خود نوشت: «توده [معترضان] به سرعت حالت تهاجمی گرفته و خود را به ساختمان رساندند. مأموران با صحنه‌ای تکان‌دهنده از خشونت مواجه شده و [معترضان] را به عقب راندند».

در این پیام توئیتری آمده است: «در تمام روز مأموران ما به شدت تلاش کردند هرگونه درگیری را بخوابانند».

ماه گذشته نیز گروهی از مخالفان واکسن کرونا در انگلیس به مقر سابق رسانه دولتی انگلیس، «بی‌بی‌سی» در لندن حمله کردند.

تظاهرات‌کنندگان گمان می‌کردند که ساختمانی که به آن حمله کرده‌اند مقر اصلی «بی‌.بی‌.سی» است در حالی که این مقر نزدیک به یک دهه پیش منتقل شده. روزنامه «گاردین» نوشته ساختمانی که معترضان به آن حمله کرده‌اند «مرکز تلویزیون» در غرب لندن است که عمدتاً شبکه آی.‌تی‌وی از آن برای ضبط برنامه‌هایش نظیر «صبح بخیر بریتانیا» و «صبح امروز» استفاده می‌کند.

در بخشی از این تظاهرات جمعیت شروع به سر دادن شعار «شرم بر شما» کردند. پلیس لندن مدعی شده معترضان در این تجمع دستگیر نشده‌اند. روزنامه «دیلی میل» نیز از برخورد پلیس با تظاهرکنندگان در این حادثه خبر داد.

تصمیم دولت انگلیس برای واکسینه کردن کودکان بدون نیاز به اجازه والدین مدتی است به یکی از جنجال‌های سیاسی و رسانه‌ای در این کشور تبدیل شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید