وزیر کشاورزی:

تولید ۲۰ میلیون دز واکسن کرونای کوو پارس تا پایان سال

کدخبر: ۴۳۸۲۳۶
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا در این موسسه تولید شده است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اوایل پاییز تولید به پنج میلیون دز و تا اواخر زمستان به ۲۰ میلیون دز خواهد رسید.
تولید ۲۰ میلیون دز واکسن کرونای کوو پارس تا پایان سال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز یکشنبه ۱۴ شهریور در حاشیه مراسم افتتاح فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موسسه رازی با قدمتی ۱۰۰ ساله با بهره گیری از دانشمندان و محققان ایرانی سال‌هاست که در حوزه تولید واکسن دامی و انسانی فعالیت می‌کند و خوشبختانه در این مسیر موفقیت‌های بسیاری هم به دست آورده است.

وی افزود: به واسطه این خدمات ارزنده موسسه رازی برای ملت ایران نامی شناخته شده است و با قطعیت می‌توان گفت که همه مردم حداقل یکبار از واکسن این موسسه استفاده کرده‌اند بنابراین میتوان گفت موسسه رازی عضوی از خانواده مردم ایران است.

این مسئول بیان کرد: این موسسه  طبق رسالتی که بر دوش دارد از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا وارد میدان شد و پای کار آمد تا با تولید واکسن بتواند به مردم خدمت رسانی کند. خوشبختانه تحقیقات و برررسی‌های علمی نتیجه دادو امروز شاهد افتتاح فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا در این موسسه تولید شده است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اوایل پاییز تولید به پنج میلیون دز و تا اواخر زمستان به ۲۰ میلیون دز خواهد رسید.

وی در پایان گفت: امیدواریم تولید این واکسن نقطه عطفی برای بیشتر شناخته شدن موسسه رازی در حوزه تولید واکسن باشد و روزی برسد که علاوه بر تامین نیاز داخلی بتوانیم واکسن کرونا را به منطقه صادر کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید