هشدار فائوچی درباره سویه "مو"

کدخبر: ۴۳۸۵۷۶
سویه مو کرونا ویروس که دانشمندان آن را در ابتدا با نام B.1.621 معرفی کرده بودند به لیست انواع متفاوت سویه های کروناویروس و نوع مسری آن در سازمان جهانی بهداشت (WHO) اضافه شد با این حال پیدایش این سویه برای اولین بار در کلمبیا گزارش شده و به گفته سازمان جهانی بهداشت دست کم در ۳۹ کشور دیگر جهان نیز شناسایی شده است.
هشدار فائوچی درباره سویه "مو"

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری ها در ایالات متحده، روز گذشته (یکشنبه) از احتمال مقاومت سویه "مو" کروناویروس در برابر مصونیت حاصل از برخی آنتی بادی های خاص خبر داد.

دکتر فائوچی کارشناس ارشد بیماری ها  و رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در ایالات متحده طی مصاحبه ای روز گذشته از احتمال مقاومت سویه مو کرونا ویروس با توجه به جهش های این سویه، در برابر مصونیت حاصل از برخی آنتی بادی های خاص خبر داده است.

به گفته وی هم اکنون مقامات بهداشتی این کشور در حال بررسی احتمال شیوع گسترده و غالب تر شدن این گونه نسبت به سویه دلتا هستند.

فائوچی همچنین اعلام کرد که هم اکنون سویه دلتا بیش از ۹۹ درصد موارد ابتلا به کرونا ویروس در ایالات متحده را تشکیل می دهد.

در اوایل هفته گذشته، سویه مو کرونا ویروس که دانشمندان آن را در ابتدا با نام B.1.621 معرفی کرده بودند به لیست انواع متفاوت سویه های کروناویروس و نوع مسری آن در سازمان جهانی بهداشت (WHO) اضافه شد با این حال پیدایش این سویه برای اولین بار در کلمبیا گزارش شده و به گفته سازمان جهانی بهداشت دست کم در ۳۹ کشور دیگر جهان نیز شناسایی شده است.

در همین حال فائوچی اظهار کرد که سویه مو کرونا ویروس هنوز تهدید فوری محسوب نمی شود.

به گزارش فاکس نیوز، بر اساس گزارش دقیق ترین مدل پیش بینی ایالات متحده، پیش بینی می شود که این کشور از این لحظه تا یک دسامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۱) شاهد جان باختن نزدیک به ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ خواهد بود با این حال کارشناسان بهداشت این کشور می گویند که اگر تقریباً همه مردم در اماکن و فضاهای عمومی از ماسک استفاده کنند، می توان این تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ را به نصف کاهش داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید