اسرائیل رسوایی به بار آورد/ زلزله پس از فرار شش فلسطینی از زندان!

کدخبر: ۴۳۸۸۱۲
فرار شش زندانی فلسطینی از یک زندان در سرزمین های اشغالی ضربه امنیتی و رسوایی بزرگی به دولت اشغالگر است.
اسرائیل رسوایی به بار آورد/ زلزله پس از فرار شش فلسطینی از زندان!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، مسئولان زندانی در فلسطین اشغالی پس از آن که در ساعت یک شب یک راننده صهیونیستی گزارش داد که افراد مشکوکی را دیده است که به سمت باغ ها می دوند، یک ساعت و پانزده دقیقه برای انجام عملیات شمارش تأخیر کردند.

تحقیقات فاش کرد که در ساعت 3.25 دقیقه صبح مشخص شد که شش اسیر فلسطینی ناپدید شدند.و در ساعت چهار صبح به مسئولان امنیتی اطلاع داده شد که اسیران فلسطینی ناپدید شدند.

 در پی آن رسانه ها گزارش دادند که 6 اسیر فلسطینی با حفر تونلی در زندان جلبوع در شمال فلسطین اشغالی موفق به فرار از این زندان اسرائیلی شدند.

اسرای فلسطینی که با ابزار آلات ساده تونلی را در زندان جلبوع حفر کرده بودند، ساعت 3 بامداد به وقت محلی از این زندان فرار کردند.

 شهرک نشینان اسرائیلی به پلیس درباره آنچه وجود چند دزد در منطقه خود خوانده بودند، شکایت کردند ولی پلیس این شکایت را پیگیری نکرد و همین امر فرصت کافی را به اسرای فلسطینی برای دور شدن از محدوده زندان داد.

 منابع امنیتی اسرائیلی معتقدند که اسرای فراری به سوی کرانه باختری رود اردن خصوصاً اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری رفته اند و به همین دلیل ارتش نیروهای نظامی زیادی را به این بخش از کرانه باختری ارسال کرده است.

اسرائیل از چند بالگرد هم برای یافتن اسرای فراری استفاده کرده است و وضعیت آماده باش را در مناطق مختلف فلسطین اشغالی خصوصاً منطقه بیسان کرده است.

 رژیم اشغالگر صهیونیستی فرار اسرای فلسطینی را یک رسوایی امنیتی بسیار بزرگ برای خود می داند زیرا تاکنون مدعی بود که زندان جلبوع تحت حفاظت شدید امنیتی است ولی فرار اسرای فلسطینی ضربه سیاسی ، نظامی، امنیتی و رسانه ای بزرگی به این رژیم وارد کرد.

رسانه های اسرائیلی به نقل از منابعی در پلیس اسرائیل اعلام کردند که اسرای فراری شامل 5 عضو جنبش جهاد اسلامی و یک عضو جنبش فتح هستند.

گفته می شود که اسرای فلسطینی تونلی در زندان جلبوع حفر کرده بودند و ساعت 4 بامداد از این زندان اسرائیلی فرار کردند.

یک مسئول بلندپایه در دستگاه امنیتی اسرائیل گفت که اسیران فلسطینی که از زندان فرار کردند به احتمال زیاد متفرق شدند و شماری از آنها موفق به ورود به اردن شدند.

در همین حال،«عصمت منصور» کارشناس مسائل اسرائیل در رام الله هشدار داد که اسرائیل احتمالاً عملیاتی را برای یافتن اسرای فراری اجراء خواهد کرد که این امر مشکلات جدیدی را درپی خواهد داشت زیرا اسرائیل از چند ماه گذشته دچار رسوایی های اطلاعاتی و استراتژیکی شده است.

منصور در واکنش به خبر فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در شمال فلسطین اشغالی گفت : شاید اسرای فلسطینی به شهر جنین پناه برده باشند زیرا در این شهر اسلحه زیادی وجود دارد و جوانانش مبارزان سرسختی هستند و احتمالاً رژیم صهیونیستی درصدد حمله به این شهر باشد.

منصور افزود : اسرائیل فرار اسرای فلسطینی را جنگ زندان ها نامیده است که این امر بیانگر رسوایی امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل است .

منصور اعلام کرد : زندان جلبوع به علت تدابیر امنیتی شدیدش معروف به «گاو صندوق» است.

منصور گفت : فرار از زندان جلبوع اقدامی بی سابقه بود که دستاوردی برای فلسطینی ها محسوب می شود . این فرار باعث برکناری تعدادی از مسئولان اسرائیل خواهد شد.

دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی حادثه فرار اسرای فلسطینی از زندان «جلبوع» را نشان دهنده شکست سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی دانست و گفت که این حادثه، سیستم امنیتی رژیم را به شدت لرزاند و ناتوانی آنها را عمیق‌تر کرد.

بنابر گزارش فلسطین الیوم، «یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی، فرار ۶ اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی را به ملت فلسطین، مقاومت و همه آزادگان جهان تسلیت گفت و آن را پیروزی بزرگی خواند.

وی گفت: به شش اسیر فلسطینی که با ناخن‌های خود در داخل زندان تونل حفر کردند تا تاریکی زندان‌ها و توهمات دشمن صهیونیست درباره استحکام امنیتی را از بین ببرند، درود می‌فرستیم.

الحساینه تصریح کرد: همزمانی فرار اسرا با ضربه مهلک وارده چند روز پیش به پیکره دشمن در شرق غزه بعد از متحمل شدن شکستش در نبرد شمشیر قدس، عجز و ناتوانی رژیم صهیونیستی را عمیق تر کرده و همه محاسباتش را به هم زد.

وی تأکید کرد که درگیری فلسطینیان با دشمن طولانی مدت خواهد بود و رژیم اشغالگر باید به خوبی درس را بفهمد. حق با گذشت زمان از بین نمی‌رود و این حق تا زمانی که اراده ما پشتش باشد، تضییع نخواهد شد.

شش اسیر فلسطینی امروز (دوشنبه) از طریق حفر تونل موفق به فرار از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی در نزدیکی «بیسان» (در شمال فلسطین اشغالی) شدند. در میان اسرای رها شده از بند رژیم صهیونیستی نام «زکریا زبیدی» فرمانده سابق «کتائب شهداء الاقصی» از اردوگاه «جنین» دیده می‌شود.

در همین ارتباط، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع به منزله یک پیروزی معنوی برای فلسطینیان است و حماس و جهاد اسلامی تلاش خواهند کرد تا از این حادثه برای تجدید ارتباط بین کرانه باختری و نوار غزه بهره ببرند.

رادیو اسرائیل گزارش داد که درپی حادثه فرار ۶ زندانیان فلسطینی از زندان جلبوع، مقامات اسرائیل برای انتقال حدود ۴۰۰ اسیر فلسطینی از این زندان به دیگر زندان‌ها آماده می‌شوند.

از سوی دیگر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که برنامه فرار اسرا از زندان جلبوع دقیق بود و تصور می‌کنیم آنها از خارج از زندان کمک دریافت کردند.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در واکنش به فرار شش نفر از فلسطینیان از زندان اسرائیلی «جلبوع»، این حادثه را «خطرناک» خواند و خواستار تحرک همه نهادهای امنیتی اسرائیل شد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی هم به فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان صهیونیستی جلبوع واکنش نشان دادند.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرده که عملیات فرار اسرای فلسطینی از زندان، یک عملیات قهرمانانه است که ضربه‌ای بزرگ به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی و سیلی محکمی به ارتش و کل نظام رژیم اشغالگر است.

این جنبش اعلام کرد که همزمان شدن این عملیات دلاورانه با ضربه محکمی که دشمن صهیونیستی در مرز غزه دریافت کرد، شکست و ناتوانی این رژیم را بیش از پیش نشان می‌دهد.

فوزی برهوم سخنگوی حماس نیز تاکید کرد که آزادی ۶ نفر از اسرا به رغم تمامی موانع امنیتی، اقدامی شجاعانه و قهرمانانه است. وی این عملیات را پیروزی بزرگی برای عزم و اراده اسرای قهرمان فلسطینی دانست و گفت این پیروزی چالشی حقیقی فراروی نهادهای امنیتی اسرائیلی قرار داد که خود را شکست‌ناپذیر می‌دانستند.

سخنگوی گردان‌های قدس، عملیات فرار 6 اسیر فلسطینی از یک زندان فوق‌امنیتی اسرائیلی را اقدامی قهرمانانه خواند و اظهار داشت که این اقدام بیشتر شبیه آنچه در زندان مرکزی غزه در سال 1987 و در زندان عوفر در سال 2002 توسط مبارزان جهاد اسلامی انجام شد، است.

 "ابو حمزه" سخنگوی گردان‌های قدس همچنین تأکید کرد که فلسطینی تسلیم نمی‌شود و آزادی‌‌اش را با ماشه‌‌اش می‌سازد.

مسئولان رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کردند که شش اسیر فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و جنبش فتح بامداد امروز از زندان جلبوع در نزدیکی منطقه بیسان در شمال فلسطین اشغالی فرار کردند.

سازمان زندان های اسرائیل اعلام کرد که اسرای فلسطینی با حفر تونل از زندان فرار کردند که 5 نفر از آنها عضو جنبش جهاد اسلامی هستند و ششمین نفر به نام زکریا الزبیدی فرمانده گردان های شهدای الاقصی در جنین و یکی از مسئولان سابق جنبش فتح است.

رژیم صهیونیستی پس از فراری اسرای فلسطینی وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و با استفاده از بالگردها درپی یافتن آنها است و رسانه های اسرائیلی اعلام می کنند که اسرای فراری شاید عملیاتی را در فلسطین اشغالی اجراء کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید