درخواست یک نماینده مجلس از میرکاظمی: فکری به حال کسری بودجه کشور کنید!

کدخبر: ۴۳۹۱۲۹
نماینده مردم آستارا در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: شرایط در بندر زیبای آستارا علیرغم استعدادها و فرصت های موجود، وخیم تر است.
درخواست یک نماینده مجلس از میرکاظمی: فکری به حال کسری بودجه کشور کنید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، نایب رئیس مجلس با اشاره به امضای ۱۸ هزار کارگر زحمتکش برای حمایت مجلس از تولیدات داخلی و خودکفایی در زمینه لوازم خانگی تصریح کرد: مجلس از خودکفایی در تولیدات لوازم خانگی و سایر حوزه‌ها حمایت می‌کند.

علی نیکزاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه 17شهریورماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق قرائت شده از غلامرضا مرحبا و امضای 18 هزار کارگر برای حمایت از کارگران در حوزه لوازم خانگی عنوان کرد: همان طور که فرزندان غیور این کشور در تولید بنزین به خودکفایی رسیده‌اند، به فضل الهی در همه حوزه‌ها به خودکفایی خواهیم رسید و مجلس از خودکفایی در حوزه تولیدات لوازم خانگی حمایت می‌کند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه زمستان به پایان رسیده و رو سیاهی برای زغال باقی می‌ماند، گفت: 18 هزار کارگر زحمت‌کش و باشرفی که این نامه را به مجلس ارسال کرده‌اند بدانند از آنها حمایت خواهیم کرد.

میرکاظمی فکر اساسی به حال کسری بودجه مزمن کشور کند

غلامرضا مرحبا در نطق خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضور حماسی و شکوهمند ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، شهدای انقلاب و نشانه آشکاری از عزم راسخ، دل امیدوار و دیده بیدار آحاد مردم بود؛ اقدامی که مسئولیت کارگزاران نظام را سنگین تر از پیش کرده است.

بنا به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکلات معیشتی و اقتصادی ناشی از سوء مدیریت ها، سوء تدبیرها و تحریم های ظالمانه دشمنان ملت ایران و همه گیری کرونا گریبان کشور را فرا گرفته است. روحیه فسادستیزی، انقلابی گری و مردمی دولت قابل ستایش است اما انتظار می رود با روی کار آمدن مدیران با انگیزه، عالم و جهادی با اولویت بخشیدن به حل مشکلات اقتصادی با کاستی های ساختاری در بدنه اقتصادی، تصمیمات نابخردانه و آزمون و خطاهای بدون مبنای علمی مقابله گردد.

نماینده مردم آستارا در ادامه خاطرنشان کرد: اقتصاد ما نیازمند انضباط و قانونمداری است. بی انضباطی های پولی و مالی، تولید پول بدون پشتوانه، ناترازی در ترازنامه بانک ها، نقدینگی وحشتناک و سرگردان و بورس بیمار و عدم حمایت از تولید داخلی که برخی کشورها آزادسازی اموال بلوکه شده ما را منوط به واردات از این کشورها کرده اند و معاش صدها هزار کارگر ایرانی را در معرض قرار داده اند. از طرفی دیگر در داخل با صنعتی روبرو هستیم که بخشی از آن غیر پاسخگو و بی توجه به حقوق مصرف کننده است. اشاره به این موارد اذعان به وجود مشکل و اعلام وجود شور جهادی و عالمانه برای حل مشکلات است.

مرحبا خطاب به رئیس جمهور گفت: برای درمان بیماری های اقتصاد، ارز با نرخ ترجیحی را تعیین تکلیف بفرمایند که جز فساد و رانت در کشور ثمره ای نداشته است و تورم قابل توجه در کالاهای مشمول نرخ ارز ترجیحی موید این مطلب است و به نابود شدن تولید داخلی می انجامد.

وی با اعلام خرسندی از حضور میرکاظمی در راس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخواست کرد که فکری اساسی به حال کسری بودجه مزمن بنمایند.

نیکزاد: مجلس از خودکفایی در تولیدات لوازم خانگی حمایت می‌کند/درخواست یک نماینده مجلس از میرکاظمی: فکری به حال کسری بودجه کشور کنید!

نماینده مردم آستارا در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش بیان کرد: شرایط در بندر زیبای آستارا علیرغم استعدادها و فرصت های موجود، وخیم تر است. انبوهی از مشکلات به جا مانده از سال ها بی توجهی عرصه را بر مردم تنگ تر کرده است. باید فکری برای پسآب فاضلاب آنها شود. سال ها از آغاز طرح احداث سامانه جمع آوری فاضلاب شهر می گذرد و با تزریق قطره چکانی بودجه ۲۰ سال دیگر هم تمام نخواهد شد. لذا از وزیر نیرو درخواست دارم فکری اساسی برای این شهر مرزی و حساس بنمایند چرا که مردم در تابستان با مشکل کم آبی مواجه هستند و در پاییز و زمستان شهر غرق فاضلاب می شود.

وی همچنین از وزیر نیرو خواست که اعلام نماید چه برنامه ای برای این دو مساله حیاتی حوزه انتخابیه اش دارد و زمان بندی برای آن چیست؟

نماینده مردم آستارا همچنین خواستار رسیدگی به مشکل راه های مواصلاتی و جاده های روستایی شد و گفت: بیش از ۱۵ سال است که رسیدگی به راه ها نشده و نیازمند رسیدگی است. همچنین تکمیل راه آهن رشت به آستارا به عنوان مهمترین قطعه و اتصال راه آهن ایران به اوراسیا مطالبه جدی ماست. لازم است در بندر و بارانداز ریلی مدیریت گمرک به صورت عاجل راه اندازی گردد و نیروهای مورد نیاز با توجه به حضور جوانان تحصیلکرده از منابع انسانی بومی تامین شود.

مرحبا از وزیر بهداشت خواست که با توجه به اینکه بیمارستانی وجود دارد که بدون امکانات راه اندازی شده است و با توجه به کرونا و تبعات سوء ناشی از آن، به نیازهای فوری از جمله اکسیژن ساز و بازسازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و بیمارستانی و بازسازی اورژانس توجه جدی نماید.

وی همچنین امضای ۱۸ هزار نفر از کارگران را نشان داد که نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قطعا از تولید داخلی حمایت می کند و این امضاها را ارج می نهد.

وی افزود: ما در تولید لوازم خانگی الحمدلله به خودکفایی رسیدیم و فرزندان غیور این کشور در بنزین به خودکفایی رسیدند و به فضل پروردگار یکی پس از دیگری به عرصه خودکفایی خواهیم رسید و زمستان تمام خواهد شد و روسیاهی به ذغال خواهد ماند. مجلس از بحث خودکفایی در لوازم خانگی و سایر بخش ها حمایت می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید