آمریکا: به تحریم علیه کره شمالی ادامه می دهیم

کدخبر: ۴۳۹۲۰۲
یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که این کشور به تحریم‌ها علیه کره شمالی در سطح سازمان ملل متحد و از طریق همکاری با کشورهای همسایه ادامه خواهد داد.
آمریکا: به  تحریم علیه کره شمالی ادامه می دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که این کشور به تحریم‌ها علیه کره شمالی در سطح سازمان ملل متحد و از طریق همکاری با کشورهای همسایه ادامه خواهد داد.

یونهاپ گزارش داد، این مقام آمریکایی بدون اشاره به موقعیت حساس در آسیای شرقی تاکید کرده که همچنان با شرکای واشنگتن مانورهای نظامی را برای اطمینان خاطر از تأمین امنیت منطقه ادامه خواهیم داد.

پیشتر نیز یکی از مقامات اطلاعاتی عالی رتبه آمریکا تاکید کرده بود که با وجود جاه‌طلبی‌های کره شمالی برای تبدیل شدن به یک کشور اتمی، آمریکا یک کره شمالی مسلح به تسلیحات اتمی را هرگز قبول نخواهد کرد.

«سیدنی سیلر»، افسر اطلاعات ملی آمریکا در امور کره شمالی در دفتر مدیر اطلاعات ملی گفت: هدف اصلی کره شمالی دست‌کم برای حال حاضر، پذیرفته شدن به عنوان یک کشور اتمی است.

وی در وبیناری به میزبانی بنیاد واشنگتن تایمز افزود: ما در تمامی مذاکراتمان صریحاً آنچه را که از کره شمالی انتظار داریم و مزایایی که برای کره شمالی به دنبال خواهد داشت مطرح کرده‌ایم. اما تاکنون دولت پیونگ‌یانگ نخواسته از این فرصت‌ها استفاده کند.

سیلر افزود: کره شمالی فرصت‌های بسیاری برای خلع تسلیحات اتمی در ازای انگیزه‌هایی همچون بهبود روابط با آمریکا و همچنین یک تضمین امنیتی داشت که همه را نادیده گرفته است.

کره شمالی اخیراً نشانه‌هایی از مشارکت از خود نشان داده و خطوط ارتباط مستقیم با کره جنوبی را پس از ۱۳ ماه بازگشایی کرده است. با این حال پیونگ‌یانگ از آمریکا و کره جنوبی می‌خواهد تا مانورهای نظامی مشترک سالانه‌شان را متوقف کنند و هشدار داده است که اگر این مانورها طبق برنامه برگزار شوند، بر آینده روابط دو کره سایه می‌اندازند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید