علت حمایت اردوغان از طالبان مشخص شد

کدخبر: ۴۳۹۲۰۴
رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره موضوع افغانستان نیز گفت: «با تسلط طالبان بر افغانستان، وضعیت جدیدی در منطقه به وجود آمده و تعامل با طالبان باید در زمان تحویل کمک‌های بشردوستانه ادامه یابد. در غیر این صورت فشار مهاجرت، که قبلاً به سطوح بالا رسیده، حتی بیشتر افزایش می‌یابد».
علت حمایت اردوغان از  طالبان مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه رایزنی کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، اردوغان به دراگی گفت آنکارا انتظار دارد ایتالیا به‌عنوان متحد این کشور در ناتو، به اهمیتی که ترکیه برای روابط متقابل قائل است، پاسخ مناسب دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه حمایت اصولی ایتالیا از توسعه روابط با ترکیه و عضویت آن در اتحادیه اروپا ادامه خواهد داشت، توضیح داد: «شروع مذاکرات برای به‌روز رسانی توافق‌های گمرکی در اسرع وقت و بدون هیچ پیش‌شرطی، به نفع همه است».

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره موضوع افغانستان نیز گفت: «با تسلط طالبان بر افغانستان، وضعیت جدیدی در منطقه به وجود آمده و تعامل با طالبان باید در زمان تحویل کمک‌های بشردوستانه ادامه یابد. در غیر این صورت فشار مهاجرت، که قبلاً به سطوح بالا رسیده، حتی بیشتر افزایش می‌یابد».

اردوغان با بیان اینکه ترکیه از انتخابات به موقع در لیبی حمایت می‌کند، تأکید کرد که آنکارا بنا به درخواست لیبی و بر اساس توافق‌های دوجانبه، به نیروهای امنیتی این کشور به‌صورت قانونی آموزش و مشاوره می‌دهند.

نخست وزیر ایتالیا نیز اردوغان را به اجلاس سران گروه ۲۰ که در ماه اکتبر در رم و به ریاست ایتالیا برگزار می‌شود، دعوت کرده و گفت: «تبادل نظر مفید و دوستانه‌ای درباره آخرین تحولات افغانستان، پیامدهای منطقه‌ای آن و شیوه‌های احتمالی اقدام بین‌المللی انجام گرفت».

در حال تکمیل...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید