اتهامات بزرگ علیه «کریستیانو رونالدو»!

کدخبر: ۴۳۹۳۹۸
نشریه «اشپیگل» آلمان در سال 2017 گزارش داد که کریس در سال 2009 و در جریان تعطیلات خود در شهر لاس‌وگاس، یک زن آمریکایی به نام «کاترین مایورگا» را مورد آزار قرار داده است.
اتهامات بزرگ علیه «کریستیانو رونالدو»!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل را خبرآنلاین، رونالدو در آخرین روزهای حضورش در «اولدترافورد» به افتخارات قابل توجهی دست یافت و با آمار درخشانش در گلزنی، تبدیل به یکی از شناخته‌شده‌ترین فوتبالیست‌های کره زمین شد.

با این حال CR7 در چهار سال اخیر درگیر اتهامات بزرگی بوده؛ نشریه «اشپیگل» آلمان در سال 2017 گزارش داد که کریس در سال 2009 و در جریان تعطیلات خود در شهر لاس‌وگاس، یک زن آمریکایی به نام «کاترین مایورگا» را مورد آزار قرار داده است. البته فوق‌ستاره پرتغالی همان موقع این اتهامات را رد و آن را جعلی خواند. پلیس لاس‌وگاس هم در سال 2018 با درخواست مجدد مایورگا بار دیگر تحقیقات را در این خصوص به جریان انداخت که در نهایت به این نتیجه رسید که با توجه به تردیدهای منطقی موجود در پرونده، این ادعا به هیچ عنوان قابل اثبات نیست. با این حال مایورگا که از حق ناشناس ماندن خودش هم استفاده کرده، دوباره به دنبال دریافت خسارت از فوق‌ستاره پرتغالی است.

اصل داستان اما به سال 2009 و زمانی برمی‌گردد که رونالدو چند هفته پیش از انتقال بزرگ به باشگاه رئال مادرید، با شوهر خواهر و برادرش راهی لاس‌وگاس شد. آنها در هتل «پالم پالاس» اقامت گزیدند و شب 12 ژوئن، ستاره آن موقع 24 ساله، در یک کلوب شبانه به نام «Rain» با کایورگا ملاقات نمود که پاپاراتزی‌ها نیز تصاویر آن را منتشر کردند. مایورگا 25 ساله مدعی شده او به همراه دوستش پس از ملاقات در کلوب، به اتاق شخصی رونالدو دعوت شده‌اند و در همان ساعات مورد آزار قرار گرفته‌اند. کاترین روز بعد از این ماجرا به اداره پلیس لاس‌وگاس رفت ولی از گفتن نام فرد مهاجم و مکان اتفاق خودداری نمود. او دلیل آن را «ترس از واکنش عمومی» خواند و در عوض تصمیم گرفت چند هفته بعد در دادگاه علیه کریس طرح شکایت کند.

براساس اسناد «فوتبال لیکس» که در سال 2017 منتشر شد، وکیل مایورگا در سال 2009 با تیم حقوقی رونالدو تماس گرفته و ستاره پرتغالی مدعی شده همه چیز با رضایت طرفین بوده. البته رونالدو این اتهامات را شدیداً رد کرده و وکلای او در سال 2018 این اسناد را ساختگی خواندند.

در ژانویه سال 2010 تیم حقوقی نماینده طرفین در لاس‌وگاس با هم ملاقات کردند که در آن جلسه «مایورگا» به همراه خانواده‌اش نیز حضور داشت اما هیچ خبری از رونالدو نبود. شایعات در خصوص آن جلسه حاکی از آن است که تیم حقوقی رونالدو موافقت کرده بود تا برای پایان یافتن ماجرا به مایورگا مبلغ 375 هزار دلار پرداخت نماید و در مقابل این اتهامات هرگز علنی نشود. در بیانیه سال 2018 وکلای رونالدو هم درباره این تصمیم آمده: «این توافق به هیچ وجه اعتراف به گناه نیست و رونالدو به توصیه مشاورانش این کار را کرد تا اتهامات ظالمانه علیه او پایان یابد.»

رونالدو اکتبر سال 2018 و پس از شروع دوباره این صحبت‌ها در توییتر خود نوشت: «من این اتهامات را قاطعانه رد می‌کنم. این کار جنایتی نفرت‌انگیز و با شخصت و اعتقادات من در تضاد است. برخی افراد با استفاده از نام من قصد در مطرح نمودن خود دارند و شخصاً جهت جلوگیری از این سواستفاده آشکار، تصمیم گرفته‌ام از این لحظه به هیچ سوالی در خصوص اتهامات بی‌اساس پاسخ ندهم.»

در این بین روزنامه «میرر» چاپ انگلیس در اوایل سال جاری، اسنادی از دادگاه سال 2018 منتشر کرد که نشان از درخواست عجیب مایورگا برای دریافت خسارت دارد. نشریه انگلیسی مدعی شده این زن خواهان 18 میلیون پوند برای درد و رنج گذشته، 18 میلیون پوند برای درد و رنج آینده و 18 میلیون پوند خسارت شده است که در مجموع به همراه هزینه‌های دیگر به مبلغ باورنکردنی 56.5 میلیون پوند می‌رسد!

فاکتور کلیدی در خصوص این درخواست به موافقت تیم حقوقی رونالدو در خصوص پرداخت 375 هزار دلاری برمی‌گردد و بسیاری از کارشناسان معتقدند موافقت با پرداخت آن مبلغ باعث شده تا کاترین مدتی بعد چنین درخواست سنگینی را روی میز بگذارد. درخواستی که حالا همه چیز را به نفع کریس کرده چرا که بسیاری به این نتیجه رسیده‌اند «مایورگا» با مشکلات عدیده روحی‌روانی دست به گریبان است و به چیزی جز اخاذی کور نمی‌اندیشد.

اکنون نوبت به «جنیفر دُرسی» قاضی عالی دادگاه لاس‌وگاس است تا تصمیم بگیرد آیا کاترین دچار عقب‌افتادگی ذهنی است یا خیر؟ یک رای پرسروصدا که بر اساس اسناد جدید، صدور آن به هیچ عنوان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد اما تا آن زمان قطعاً رسانه‌های بی‌رحم انگلیسی دست از سر کریس و خانواده‌اش برای پاسخ‌گویی به شبهات این پرونده بر نخواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید