علم‌الهدی:

بسیجی ها با مدیریت جهادی یک بیمارستان را ده روزه ساختند

کدخبر: ۴۳۹۴۹۳
اقتصادنیوز : امام‌ جمعه مشهد با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی در ۱۰ روز توسط بسیج جامعه پزشکی، گفت: این مدیریت انقلابی است که باعث شد در ۱۰ روز یک بیمارستان کامل ساخته شد. پس در این کشور خیلی کارها می‌توان انجام داد. یک بیمارستان را بسیجی‌ها درست کردند که اگر پیک بعدی کرونا هم آمد، بیماران در آن بستری شوند.
بسیجی ها با مدیریت جهادی یک بیمارستان را ده روزه ساختند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار کرد: در ملاقاتی که رهبری با دولت سیزدهم داشتند، نکاتی را بیان کردند که راهبردهایی کلیدی برای حرکت ما در این نظام و انقلاب است و اگر ما چندین نماز جمعه را هم به توضیح این نکات اختصاص دهیم، باز هم از عهده تفسیر آن‌ها برنمی‌آییم.

وی ادامه داد: یکی از این نکات، بازسازی اعتماد عمومی بود، که در هفته‌های گذشته در مورد آن صحبت شد. نکته دومی که رهبری به عنوان رسالت این دولت مشخص کردند، بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ بود و این موضوع تنها منحصر به جریان آموزش و پرورش دانشگاه‌ها و ارشاد نیست و بخش عمده‌ آن به این مربوط می‌شود که این دولت باید فرهنگ انقلابی را در تمام ابعاد کشور ریل‌گذاری کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه از جمله ابعاد مهم فرهنگ انقلابی، فرهنگ مدیریت انقلابی است، عنوان کرد: باید مدیریت‌ها به صورت انقلابی دربیاید و تا امروز در این یکی، دو ماه خوشبختانه این دولت مردمی انقلابی در این جهت فعالیت بسیار زیادی داشته است و همه فعالیت‌های این دولت در راستای انقلابی کردن مدیریت، تنظیم شده است.

علم‌الهدی با بیان اینکه مدیریت انقلابی در مدیریت جهادی است، خاطرنشان کرد: ما دو نوع مدیریت داریم‌، یک نوع این است که مدیر در راس یک مجموعه‌ای قرار می‌گیرد و بر حسب امکانات موجود، شروع به مدیریت امکانات می‌کند و با نیروی انسانی زیرمجموعه خود، کشور را اداره می‌کند. این مدیریت انقلابی نیست. این مدیریت روزمره است و برای این نظام و انقلاب، این مدیریت جواب نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات امروز ما مربوط به مدیریت‌های گذشته است و کسانی که در گذشته مدیر بودند، هیچ کدام فاسد، مغرض یا دشمن نبودند. این‌ها می‌خواستند کشور را به صورت روتین با امکانات موجود با یک برنامه از صبح تا ظهر اداره کنند، اما این کشور این طور مدیریت نشد و این مشکلات برای مردم به وجود آمد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: رهبری به این دولت دستور دادند تحت عنوان بازسازی انقلابی فرهنگ، باید فرهنگ مدیریت عوض شود. یعنی مدیریت انقلابی شود و مدیریت انقلابی، مدیریت جهادی است. یعنی شب و روز ندارد و امکانات موجود ملاک نیست و مدیر باید در عین عقلانیت، با چنگ و دندان امکانات تولید کند و با این امکانات کشور را اداره کند.

علم‌الهدی اظهار کرد: دیروز من شاهد یک صحنه‌ای بودم که یک الگوی کامل مدیریت جهادی انقلابی به عنوان یک جریان فرهنگی را به ما نشان می‌داد. دیروز ما به اتفاق فرمانده محترم بسیج کشور، بیمارستانی را که بسیجیان جامعه پزشکی ۱۰ روزه راه‌اندازی کرده بودند، افتتاح کردیم. یک بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی که در گذشته سالن سخنرانی بود، در فاصله ۱۰ روز به یک بیمارستان تبدیل شد و ۱۰۰ تخت خواب در آن جایگذاری شد و لوله‌کشی اکسیژن در کنار هر تختی قرار داده شد تا اکسیژن بیماران هرگز قطع نشود.

وی اضافه کرد: وقتی پرسیدیم این تخت‌ها را از کجا آورده‌اید، گفتند ما این تخت‌ها را خریداری نکردیم، این‌ها جزو ضایعاتی در انبار  دانشگاه‌ بود که که قرار بود به عنوان آهن‌پاره فروخته شود. این تخت‌ها را آوردند و به عنوان تخت بیمار بازسازی کردند و به عنوان تخت‌های کاملا مدرن و بیمارستانی در آورده شده و ۱۰ روزه بیمارستان ساخته شد و تخت‌ها در آن گذاشته شد و مدافعان سلامت نیز در بیمارستان شروع به کار کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: این مدیریت انقلابی است که باعث شد در ۱۰ روز یک بیمارستان کامل ساخته شد. پس در این کشور خیلی کارها می‌توان انجام داد. یک بیمارستان را بسیجی‌ها درست کردند که اگر پیک بعدی کرونا هم آمد، بیماران در آن بستری شوند.

علم‌الهدی عنوان کرد: رهبری به دولت سیزدهم امر فرمودند این مدیریت انقلابی جهادی را در کشور به صورت فرهنگ درآورند و خدا را شکر تا الآن این دولت موفق بوده است و شما مردم هم باید به کسانی که با این انگیزه می‌خواهند در این کشور مدیریت کنند، کمک کنید. از کسانی که انقلاب را قبول ندارند، انتظاری نداریم، آن‌ها باید مطالبات نامشروع داشته باشند، اما از شما مردمی که شهید دادید و پای انقلاب ایستادید و عزت انقلاب را در دنیا تثبیت کردید، انتظار می‌رود در این مدیریت جهادی انقلابی به کارگزاران مردمی کمک کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید