سویه‌های جدید کرونا برای کودکان چه خطراتی دارد؟

کدخبر: ۴۳۹۵۴۱
اقتصادنیوز : طبق گفته کارشناسان شواهد جدیدی مبنی بر هدف قرار گرفتن کودکان در سیبل این سویه‌های جدید کشف نشده و کودکان نیز همانند بزرگسالان امکان ابتلا به آن را دارند.
سویه‌های جدید کرونا برای کودکان چه خطراتی دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، این روزها شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، باعث شده تا بسیاری از کارها و برنامه‌های هموطنان با مشکلات مختلفی انجام شود و به گونه‌ای این ویروس زندگی خانوادگی را در سراسر کشورها مختل کرده است.

باتوجه به همه‌گیری این ویروس، بسیاری از کسب و کارها، آموزش‌هاو... به روش‌های دیگری در حال انجام است و بسیاری از هموطنان بابت ابتلا به این ویروس به خصوص کودکان ترس و واهمه دارند.

کرونا چه علائمی دارد؟

ویروس کرونا علائمی مختلفی نظیر: آنفولانزا، سرماخوردگی، تب، سرفه، خستگی، سردرد و ... دارد و افرادی که این علائم را در بدن خود دارند، باید بلافاصله به پزشک متخصص و بیمارستان برای تشخیص بیماری و درمان آن مراجعه کنند. افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند، نزدیک به ۱۵ روز علائم مختلفی را دارند که البته بستگی به نوع خفیف یا شدید بودن آن دارد.

تنگی نفس، احساس فشار در قفسه سینه، بدن درد و دردهای عضلانی، از دست دادن حس بویایی، گلودرد، آبریزش بینی، اسهال، حالت تهوع و... از جمله علائم دیگر ابتلا به ویروس کرونا است. همانطور که گفته شد این روزها بسیاری از خانواده‌ها نگرانی زیادی بابت ابتلا فرزندانشان به این ویروس دارند که در ادامه این گزارش جزئیات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

کودکان و افراد بالغ هنگام ابتلا به ویروس covid-۱۹، علائم مشابهی دارند و در هر سنی ممکن است کودکان به ویروس کرونا مبتلا شوند و در صورتی که تنگی نفس، تنفس سریع، کبودی لب‌ها یا صورت، درد یا فشار در قفسه سینه، گیجی، ناتوانی در بیدار بودن، شکم درد و ... در کودکان دیده شد، والدین باید به پزشک مراجعه کنند.

روش‌های انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از آن

برای بسیاری از هموطنان این سوال پیش آمده که ویروس کرونا چگونه و به چه روش‌هایی بین افراد منتقل و منتشر می‌شود که بهتر است بدانید اگر فردی مبتلا به این ویروس باشد، حین سرفه، صحبت کردن، خواندن یا تنفس می‌تواند قطرات تنفسی آمیخته به ویروس covid_۱۹ را در هوا پخش کند و بسیاری از نقاط و افراد به ویروس آلوده و مبتلا شوند.

همیشه گفته شده که ممکن است برخی افراد بدون داشتن علائمی به ویروس کرونا مبتلا باشند، اما جای نگرانی ندارد و در صورتی که افراد به خصوص کودکان فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، به این ویروس مبتلا نمی‌شوند.

خانواده‌ها نباید کودکان را در مکان‌هایی با تهویه نامناسب، سرپوشیده، شلوغ و ... ببرند، چراکه در این فضاها امکان انتشار ویروس وجود دارد و نه تنها برای کودکان، بلکه برای خود خانواده‌ها نیز خطرناک است. یکی دیگر از روش‌های انتقال زدن دست به دهان، بینی یا چشمان است و زمانی که دست‌ها با سطوح آلوده به ویروس تماس داشته باشند، کار را برای مبتلا شدن راحت می‌کند.

آیا جهش‌های جدید کرونا خطرناک است؟

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشورها، شاهد هستیم که انواع متفاوتی از نوع جهش یافته نظیر دلتا و... منتشر شده و جهش داشتن آن طی مدت زمان خاصی، اتفاقی طبیعی است و متخصصان و دانشمندان نیز نوع‌ جهش یافته آن را مورد بررسی و آزمایش قرار داده‌اند تا از خطرات و روش‌های درمان آن مطلع شویم.

همانطور که این ویروس جهش یافته برای افراد بالغ خطرات بیشتری دارد، برای کودکان نیز خطرناک است و بهترین روش به جز واکسینه شدن، همان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای محدودکردن سرایت بیماری کرونا در بین افراد است تا خطری آن‌ها را تهدید نکند.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و الکل، شستشوی مرتب دست‌ها و تهویه مناسب برای مکان‌های سرپوشیده و ... از جمله مواردی است که می‌تواند جلوی مبتلا شدن به نوع جهش یافته را نیز بگیرد.

خطرات سویه‌های جدید کرونا برای کودکان

همانطور که گفته شد، نوع پیشرفته و جهش یافته این ویروس در سایر کشورها نیز شیوع پیدا کرده و دانشمندان نیز در حال بررسی این سویه‌ها هستند تا جزئیات بیشتری درباره اثرات آن‌ها، از جمله بر روی کودکان پیدا کنند و طبق گفته کارشناسان شواهد جدیدی مبنی بر هدف قرار گرفتن کودکان در سیبل این سویه‌های جدید کشف نشده و کودکان نیز همانند بزرگسالان امکان ابتلا به آن را دارند.

توصیه می‌شود خانواده‌ها فرزندانشان را تشویق به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کنند تا به این ویروس مبتلا نشوند و زنجیره آن هر چه زودتر قطع شود. البته تزریق واکسن به منظور مبتلا نشدن به این ویروس نیست و امکان ابتلا در بین افراد همچنان وجود دارد.

در صورتی که افراد واکسن‌های خود را به صورت کامل تزریق کره باشند و علائم کرونا در آن‌ها دیده شود، باید به پزشک و بیمارستان برای انجام تست و درمان مراجعه کنند، چراکه امکان مبتلا شدن وجود دارد.

همچنین توصیه می‌شود که افراد به هر موضوعی در فضای مجازی اعتماد نکنند و در صورتی که سوالاتی را درباره کرونا داشتند، به منابع معتبر پزشکی مراجعه داشته باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید