هشدار به زائران اربعین حسینی

کدخبر: ۴۳۹۷۲۰
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: هر ۴ مرز ایران با کشور عراق از هر دو طرف بسته است و مردم به هیچ عنوان فریب کلاهبرداری‌های مجازی را نخورند.
هشدار به زائران اربعین حسینی

ه گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  داریوش امانی با تاکید بر اینکه از تمامی زوار اربعین درخواست می‌شود که به اطلاعیه‌هایی که از طریق ستاد اربعین صادر می‌شوند، توجه کنند، افزود: در حال حاضر هیچ مرز زمینی برای اربعین باز نیست و تا زمانی که در این خصوص مجوزی صادر نشود ما هیچ اقدامی انجام نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه ما هیچ ثبت نامی برای تور اربعین نداریم، بیان کرد: آخرین خبری که در خصوص اربعین اعلام شده آن است که ایران درخواست داده که تعداد مسافران اربعین از ۳۰ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر افزایش یابد که هنوز دولت عراق موافقت رسمی خود را در این خصوص اعلام نکرده است.

امانی اظهار کرد: جابه جایی تمامی مسافران تنها از طریق بخش هوایی، آن هم با دستور العمل و شرایطی که ستاد اربعین اعلام می‌کند، خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر گشایشی در تعداد زائران و بحث بازگشایی مرزها اعلام شود به سرعت اقدام و اطلاع رسانی‌ها انجام خواهد شد، افزود: در حال حاضر زائران اربعین به هیچ عنوان به مرزها مراجعه نکنند، چرا که تمام مرزهای زمینی منتهی به کشور عراق هم از طرف ایران و هم از طرف عراق بسته است.

او تاکید کرد: دولت عراق تاکنون برای بازگشایی مرزها موافقتی اعلام نکرده است؛ بنابراین به هیچ عنوان ما ثبت نامی در فضای مجازی نداریم و مردم فریب تبلیغات تورهای اربعین در فضای مجازی را نخورند.

امانی با بیان اینکه ثبت نام این تورها به طور قطع کلاهبرداری است، افزود: اگر قرار باشد دولت عراق موافقتی انجام دهد و یا شرایط جدیدی را اعلام کند، از طریق دستگاه‌های نظارتی و متولی ستاد اربعین به صورت رسمی اعلام می‌شود.

مدیر عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: مردم به هیچ عنوان به مرزهای شملچه، مهران، خسروی و چزابه مراجعه نکنند، چرا که تمامی این مرزها بسته هستند و مردم و یا زائران در صورت مراجعه بازگردانده خواهند شد.

امانی یاد آور شد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچ برنامه برای اعزام زائران به صورت زمینی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید