این شهر بیشترین تزریق واکسن کرونا را به خود اختصاص داد

کدخبر: ۴۳۹۸۶۳
مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۱۲ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به گروه های هدف در این استان دریافت شده است.
این شهر بیشترین تزریق واکسن کرونا را به خود اختصاص داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  بهداشت نیوز ، دکتر حسن رخ شاد اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲. ۵۰ درصد از جمعیت هدف لاهیجان به تعداد ۶۶ هزار نفر دوز اول و نزدیک به ۰۴. ۳۳  درصد به تعداد ۴۴ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: تاکنون ۷۲۰ هزار و ۶۰۸ هزار نفر شامل ۴. ۳۵ درصد از جامعه هدف "بالای ۱۸ سال" گیلان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و پوشش کلی  واکسیناسیون  با ۴۶۴ هزار و ۱۹۲ نفر به ۸. ۲۲ درصد رسیده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان بیان داشت: تاکنون یک میلیون و ۳۱۲ هزار دوز  واکسن  کرونا برای تزریق به گروه های هدف در این استان دریافت شده است.

وی با اشاره به افزایش مراکز تزریق واکسن کرونا طی روزهای اخیر در گیلان یادآور شد: پنجشنبه و جمعه گذشته به ترتیب ۵۰ هزار و نزدیک ۲۰ هزار دوز واکسن در گیلان تزریق شد.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان گیلان خاطر نشان کرد: در صورت در اختیار داشتن واکسن با توجه به مهیا بودن مکان و نیرو ظرفیت تزریق ۱۰۰ هزار دوز واکسن در روز را داریم.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که شب گذشته اعلام شد، چهار شهرستان دیگر شامل لنگرود، آستانه اشرفیه ، صومعه سرا و بندرانزلی از وضعیت قرمز کرونایی به نارنجی تغییر یافتند و به این ترتیب ۱۶ شهرستان گیلان نارنجی هستند.

پیش از این شهرستان های آستارا، سیاهکل، لاهیجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال ، تالش ، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر نارنجی شده بودند.شهرستان املش نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد. 

هم اکنون ۸۴۳ بیمار مبتلا به  کرونا  در بیمارستان های استان بستری بوده که ۱۵۴ بیمار مبتلا به کرونا نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های اصلی ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی تنفس معمولی انتشار می یابد بنابر این رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید