گروسی: توافق کردیم مذاکرات را در وین ادامه دهیم/ اسلامی: حافظه دوربین‌ها پاک نمی‌شود

کدخبر: ۴۳۹۹۸۸
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ظرف کم‌تر از دو‌ هفته کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار خواهد شد و این یکی از رویداد‌های مهم در جهان است.
گروسی: توافق کردیم مذاکرات را در وین ادامه دهیم/ اسلامی: حافظه دوربین‌ها پاک نمی‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته شنبه در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی سپس در جمع خبرنگاران گفت: برای من این بازدید بسیار مهم است، چون بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران است. این بدان معناست که ایران و آژانس باید با هم کار کرده و همکاری خود را گسترش دهند.

گروسی در ادامه از اسلامی قدردانی کرد و ادامه داد: ما باید درباره مسائل با هم مذاکره کرده و تبادل نظر داشته باشیم. این اولین دیدار من بعد از انتصاب اسلامی است  که درباره مسائل فنی صحبت شد.

وی گفت: ظرف کم‌تر از دو‌ هفته کنفرانس عمومی آژانس برگزار خواهد شد و این یکی از رویداد‌های مهم در جهان است. خوشحال شدم شنیدم آقای اسلامی سرپرستی هیأت ایرانی را دارد و توافق کردیم ادامه مذاکرات را در وین ادامه دهیم و پس از آن من . خوشحالم گفت‌گو‌های ما با ایران مثبت بود.

مسائل فنی با آژانس بررسی شد/ حافظه دوربین‌ها پاک نمی‌شود

مسائل فنی با آژانس بررسی شد

همچنین، محمد اسلامی بعد از نشست با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران، گفت: همه اقدامات در جهت اعتمادسازی است و آژانس هم در جهت وظایف قانونی خود نقش موثری را ایفا کند.

بنابر گزارش ایلنا، رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: همچنین توافق کردیم برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی فنی به ایران بیایند و اقدامات لازم که برای دوربین ها به لحاظ فنی انجام شود را انجام دهند.
 
اسلامی تصریح کرد: کارت حافظه طبق روالی که در ایران هست و در آنجا نگهداری می‌شود همین جا پلمب می‌کنند و کارت‌های جدید را نصب می‌کنند.

وی تاکید کرد: در نشست با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، صرفا مسائل فنی بررسی شد و‌ مسائل سیاسی جایگاهی نداشت.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز مذاکرات خوب و سازنده‌ای انجام شد، گفت: روح‌حاکم بر مذاکرات ایجاد فرصت برای توسعه تعاملات و همکاری‌ها بود، مسائل میان دو طرف فنی است و مسائل سیاسی جایگاهی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید