اهمیت توافق جدید ایران و آژانس از نگاه نماینده روسیه در وین

کدخبر: ۴۴۰۰۳۱
گروسی گفت: توافق کردیم ادامه مذاکرات را در وین ادامه دهیم. پس از آن برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی مجدداً به تهران بازمی‌گردم.
اهمیت توافق جدید ایران و آژانس از نگاه نماینده روسیه در وین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش بر اهمیت تفاهم نامه جدید ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین درباره توافق جدید ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پی سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدار و گفت و گوی او با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد، در صفحه توییترش نوشت: مدیر کل آژانس و رییس سازمان انرژی اتمی ایران امروز بر سر سرویس تجهیزات تصویر برداری آژانس در تاسیسات هسته ای ایران توافق کردند. این یک موضوع فنی اما بسیار مهم است. به آژانس کمک خواهد کرد همچنان از برنامه هسته ای ایران مطلع باشد. همچنین برای ایران هم به همان اندازه اهمیت دارد، از این نظر که می تواند مانع گمانه زنی های بی اساس شود. 

بر اساس این گزارش، اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که امروز در تهران با رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار کرد در یک کنفرانس خبری مشترک گفت: برای من بازدید از ایران بسیار مهم بود زیرا برای اولین بار از زمان آغاز به کار دولت جدید در ای ان انجام گرفت. ایران و آژانس باید با یکدیگر کار کنند و همکاری خود را گسترش دهند.

گروسی افزود: توافق کردیم ادامه مذاکرات را در وین ادامه دهیم. پس از آن برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی مجدداً به تهران بازمی‌گردم.

همچنین در بیانیه مشترک ایران و آژانس که پس از این دیدار منتشر شده است، توافق شد به بازرسان آژانس اجازه داده شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید