در عراق رخ داد،

داعش به ارتش حمله کرد /4 سرباز کشته شدند

کدخبر: ۴۴۰۰۹۸
یک منبع امنیتی گفت: عناصر داعش به یکی از مقرهای لشکر نخست ارتش عراق در اطراف منطقه «العظیم» حمله کردند.
داعش به ارتش حمله کرد /4 سرباز کشته شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک منبع امنیتی عراق از دو حمله گروه تروریستی داعش به شمال استان دیالی (همجوار با جمهوری اسلامی ایران) خبر داد.

این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت: عناصر داعش به یکی از مقرهای لشکر نخست ارتش عراق در اطراف منطقه «العظیم» حمله کردند.

وی تأکید کرد، در جریان این حمله تروریستهای داعش، یکی از سربازان ارتش عراق به نام «طارق مزاحم مزبان» کشته شد.

عناصر داعش سپس در روستای «الطالعه» در شمال دیالی، به یکی از مقرهای لشکر نخست ارتش عراق حمله کردند و این مقر را به اشغال خود درآوردند.

در جریان این حمله داعش، سه نفر از نیروهای ارتش عراق کشته و یک نفر نیز زخمی شد.

این در حالی است که عناصر داعش در این مقر حضور دارند و نیروهای پشتیبانی را نیز هدف قرار می‌دهند. درگیری همچنان ادامه دارد.

برخی از منابع خبری عراق نیز گفتند که نیروی هوایی این کشور برای خنثی کردن عملیات داعش، به این محل اعزام شد.

روز گذشته نیز تروریست‌های داعش به یک روستا در نزدیکی شهر موصل یورش بردند که در این حمله چهار نفر کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

هفته گذشته نیز حمله گسترده تروریست‌های داعش به یک مقر ایست و بازرسی در استان کرکوک، موجب کشته شدن ۱۳ نیروی پلیس فدرال عراق شد، حمله‌ای که از حیث تلفات در یک سال گذشته بی سابقه تلقی می‌شود.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش با آزادسازی موصل در ژوئن ۲۰۱۷، اما از آن زمان تروریست‌های داعش در مناطق بیابانی، کوهستانی و صعب‌العبور در قالب هسته‌های کوچک فعالیت داشته و هر از گاهی به نظامیان و غیرنظامیان حمله می‌کنند.

با این حال عملیات‌های نظامیان عراقی در استان‌های مختلف برای پاکسازی روستاها و بیابان‌ها نیز به صورت هفتگی جریان دارد؛ به طوریکه نیروهای تیپ ۱۲ الحشد الشعبی در بیست و پنجمین روز از عملیات تفتیش و پاکسازی منطقه «الطارمیه» در شمال پایتخت عراق، روز چهارشنبه هفته گذشته چهار انبار سلاح تروریست‌های داعش را که در زیر زمین تعبیه شده بود کشف کردند. عملیات پاکسازی غرب استان الانبار و همجوار مرز سوریه نیز از روز پنج شنبه آغاز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید