با دستور پادشاه عربستان

رئیس امور ویژه خادم حرمین شریفین برکنار شد

کدخبر: ۴۴۰۱۱۱
پادشاه عربستان سعودی رئیس امور ویژه خادم حرمین شریفین را از سمت خود برکنار کرده و شخص دیگری را به جای او منصوب کرد.
 رئیس امور ویژه خادم حرمین شریفین برکنار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان عصر روز یکشنبه با صدور فرمان سلطنتی رئیس امور ویژه خادم حرمین شریفین را از سمت خود برکنار کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی(واس) اعلام کرد که ملک سلمان، «ناصر بن عبدالرزاق بن یوسف النفیسی» رئیس امور ویژه خادم حرمین شریفین را از سمت خود برکنار کرد.

این منبع افزود: پادشاه عربستان سعودی با صدور فرمان سلطنتی، «ابراهیم بن حمد الفیصل» را به عنوان رئیس جدید امور ویژه خادم حرمین با درجه وزیر منصوب کرد.

ناصر بن عبدالرزاق پیش از اینکه رئیس امور ویژه خادم حرمین شریفین شود، نائب رئیس این نهاد بود و بر بررسی همه بخش‌های امور ویژه خادم حرمین شریفین به منظور ارتقای سطح عملکرد آنها مطابق با چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی نظارت داشت.

وی پیش‌تر همچنین در مقام عالی دستیار سابق وزیر نیرو، صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی کار کرده است.

ناصر بن عبدالرزاق دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه سانفرانسیسکو است و چندین پست داشته است که مهمترین آنها معاون رئیس امور آرامکو و مدیر کل آموزش و توسعه امور عمومی آرامکو است. او همچنین عضو بسیاری از شوراها و انجمن ها بوده است.

پادشاه عربستان همچنین «ماجد بن محمد بن ابراهیم المزید» را به عنوان رئیس سازمان امنیت سایبری با درجه وزیر منصوب کرد.

پادشاه عربستان سعودی سه‌شنبه هفته گذشته نیز «خالد الحربی» مدیر اداره امنیت عمومی را برکنار کرد.

سلمان گفته بود که بنا بر گزارش سرویس‌های ذیربط درباره تخلفات متعدد الحربی با هدف غارت بیت‌المال و اغراض شخصی، چند اتهام از جمله رشوه و سوء استفاده از موقعیت متوجه اوست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید