آیفون ۱۳ رونمایی شد

کدخبر: ۴۴۰۶۲۲
اپل آیفون ۱۳ را که طراحی مشابه مدلهای سال گذشته دارد و در آن به قابلیتهای ۵G و قابلیتهای جدیدی در دوربین و پردازنده تمرکز شده است، رونمایی کرد.
آیفون ۱۳ رونمایی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، مدلهای جدید شامل آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس در رویداد رسانه ای روز سه شنبه شرکت اپل رونمایی شدند. این گوشیها شبیه آیفون ۱۲ هستند اما لبه بالای صفحه نمایش آنها کوچکتر بوده و تراشه سریعتر و سیستمهای دوربین ارتقا یافته ای دارند. اندازه صفحه گوشی با توجه به مدلی که کاربر بین مدلهای مینی، استاندارد، پرو یا پرو مکس انتخاب می کند، ۵.۴ اینچ، ۶.۱ اینچ و ۶.۷ اینچ بوده و تغییری نکرده است.

نسل جدید آیفون با قیمتهایی که از ۶۹۹ دلار برای آیفون مینی ۱۳ تا ۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۳ پرو مکس شروع می شود، از ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) روانه فروش می شوند.

آیفون ۱۳ تراشه جدیدی به نام A۱۵ Bionic برای پشتیبانی از قابلیتهایی مانند تشخیص اتوماتیک زمانی که دوربین گوشی روی یک متن زوم می کند و یک حالت سینماتیک برای تغییر اتوماتیک فوکوس هنگام ضبط ویدیو دارد. اپل اعلام کرد آیفون ۱۳ آنتن های ۵G سفارشی و قطعات رادیویی برای سرعتهای سریعتر داشته و در پنج رنگ عرضه می شود.

اپل در مدل جدید گوشی خود صفحه نمایش جدید سوپر رتینا ایکس دی آر استفاده کرده که اجازه می دهد صفحه در محیطهای بیرونی واضحتر دیده شود. این شرکت اعلام کرده که این روشنترین صفحه نمایش گوشی است که تاکنون در آیفون بکار رفته و ۲۵ درصد بالاتر از مدل قبلی است. همچنین برای نخستین بار است که قابلیت ProMotion در گوشی بکار رفته و نرخ رفرش را در مدل آیفون پرو به ۱۲۰ هرتز می رساند.

مدلهای جدید آیفون با سیستم عامل iOS ۱۵ کار می کنند که ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) منتشر می شود. نسخه جدید این نرم افزار بهبودهایی در ویجتهای صفحه هوم اسکرین صورت داده و قابلیتهای جدید در اپلیکیشنهای نقشه و پیام دارد. همچنین کنترلهای حریم خصوصی به روز شده و مرورگر وب، فیس تایم، اپلیکیشن والت و ردیابی سلامتی هم بهبود پیدا کرده اند.

مدل Series ۷ ساعت هوشمند اپل که در این رویداد معرفی شد، صفحه بزرگتر و شارژ سریعتری دارد و قیمتش از ۳۹۹ دلار آغاز می شود و اواخر پاییز به بازار عرضه خواهد شد.

برای نخستین بار است که اپل صفحه ساعت هوشمند را از زمان عرضه سه سال پیش مدل Series ۴ بزرگتر کرده است. ساعت هوشمند به بخش مهمی از محصولات اپل تبدیل شده است و با تبدیل شدن به صنعت ساعت هوشمند، فروش آن اوایل امسال از مرز ۱۰۰ میلیون دستگاه عبور کرد. درآمد اپل از بخش دستگاههای پوشیدنی و لوازم جانبی در سه ماهه سوم تحت تاثیر تقاضا برای ساعت هوشمند، ۸.۸ میلیارد دلار بود.

جف ویلیامز، مدیر عملیاتی اپل اظهار کرد صفحات جدید ۲۰ درصد بزرگتر از مدل Series ۶ اپل واچ هستند. لبه های صفحه ساعت هم ۴۰ درصد باریکتر است. طراحی مدل جدید شامل گوشه های گرد صفحه، مشابه مدلهای قبلی است. صفحه مدل جدید ۷۰ درصد روشنتر بوده و ضد ترک است. با شارژر یو اس بی سی جدید، شارژ این دستگاه ۳۳ درصد سریعتر شده است.

این شرکت همچنین آی پد مینی را با قابلیت اتصال ۵G و طراحی تغییر یافته ای که آن را به مدلهای گرانتر آی پد ایر و آی پد پرو بیشتر شبیه کرده است، رونمایی کرد. اپل همچنین در مدل ارزان قیمت تبلت آی پد دوربین جدیدی که مناسب کار و آموزش از خانه است، استفاده کرده است. این مدل از ۳۲۹ دلار و مدل مینی از ۴۹۹ دلار شروع می شود. هر دو دستگاه از هفته آینده قابل دسترس خواهند بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید