حمله مشکوک به مرز عراق :آمریکا گردن نگرفت/ اسرائیل متهم جدید حمله

کدخبر: ۴۴۰۶۳۶
یک حمله دیگر به نقطه مرزی عراق با سوریه در القائم (البوکمال)؛ جایی که چند ماه پیش ۴ مرزبان عراقی توسط نیروهای آمریکایی کشته شدند اما آمریکایی ها می گویند این اقدام اخیر، کار آنها نیست. اسرائیل متهم جدید حمله است؟
حمله مشکوک به مرز عراق :آمریکا گردن نگرفت/ اسرائیل متهم جدید حمله

به گزارش ایرنا، شامگاه سه شنبه ۳ دستگاه خودرو و یک دوربین حرارتی که از آن برای مراقبت از نوار مرزی و جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعش به عراق استفاده می شد، در حمله آمریکا به منطقه القائم در مرز عراق و سوریه تخریب شد.

منابع خبری نزدیک به گروه های مقاومت عراقی اعلام کردند این حمله به وسیله شلیک ۴ موشک از جنگنده های اف ۱۵ آمریکایی و نیز یک پهپاد انجام شده است.

منابع مقاومت اعلام کردند که این حمله تلفاتی در پی نداشته است.

کمتر از سه ماه پیش در شامگاه ششم تیرماه ۱۴۰۰ جنگنده‌های آمریکایی سه نقطه استقرار نیروهای الحشدالشعبی در منطقه القائم را هدف قرار دادند.

 به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند.

وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق اما در واکنش به حمله اخیر در توییتی نوشت: «بمباران نوار مرزی عراق و سوریه به ما ارتباطی ندارد» موضوعی که برخی کانال های تلگرامی وابسته به گروه های مقاومت آن را «ناشی از ترس واکنش جناح های مقاومت عراق» عنوان کردند.

حمله دوباره به القائم در مرز عراق و سوریه؛ آمریکا: این بار کار ما نبود

صابرین نیوز کانال تلگرامی وابسته به گروه های مقاومت عراقی در یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسیده است که بعد از انکار آمریکا درباره دست داشتن در این اقدام، این حمله جدید را کار کدام طرف می دانند. این گزینه ها مطرح شده است: اول، رژیم صهیونیستی؛ دوم انگلیس؛ سوم عربستان و امارات و گزینه طنز آمیز چهارم، موجودات فضایی.

حمله دوباره به القائم در مرز عراق و سوریه؛ آمریکا: این بار کار ما نبود

۶۹ درصد از نزدیک به ۳ هزار شرکت کننده در نظر سنجی می گویند این حمله کار رژیم صهیونیستی بوده است. ۲ درصد انگلیس را عامل این حمله دانسته اند و ۷ درصد نیز به عربستان سعودی و امارات مظنون هستند. ۲۲ درصد نیز ترجیح دادند نگاهی طنزگونه به این اتفاق داشته باشند و آن را کار موجودات فضایی دانستند.

با این حال، صابرین نیوز به تحقیقات اولیه کارشناسان داده پردازی مسلط به کار با اوسینت (OSINT) استناد کرده که اعلام کرده اند؛ ردپای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به مرزهای عراق با سوریه دیده می شود.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید