روایت چمران از هزینه های اربعین در زمان محمد باقر قالیباف / از هر ردیفی که امکان داشت هزینه می کرد

کدخبر: ۴۴۰۶۴۳
اقتصادنیوز : مهدی چمران با اشاره به هزینه های شهرداری در مراسم اربعین در زمان مدیریت گذشته گفت : همان زمان هم که 10 میلیارد مصوب می‌شد، هزینه‌های شهرداری بیش از این رقم‌ها بود و شهرداری از هر ردیفی که امکان هزینه‌کرد در این رابطه وجود داشت استفاده می‌کرد.
روایت چمران از هزینه های اربعین در زمان محمد باقر قالیباف / از هر ردیفی که امکان داشت هزینه می کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه شرق، شورای شهر تهران مجوز هزینه‌کرد شش‌میلیارد تومان را برای مراسم اربعین‌ به شهرداری تهران داد. درخواست شش‌میلیارد تومان از سوی شهرداری برای مراسمی که قرار است به‌صورت محدود اجرا شود و میزبان 60 هزار نفر ایرانی است که به‌صورت هوایی به کربلا اعزام می‌شوند، مورد پرسش ناصر امانی، یکی از اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. او درخواست کرد برای افکار عمومی توضیح داده شود که وقتی قرار نیست پیاده‌روی برگزار شود، شهرداری این اعتبار را صرف چه می‌کند و در گذشته که این اعتبار پیش‌بینی می‌شد، حضور شهرداری در مسیر پیاده‌روی کربلا و توقف‌گاه‌هایی که ایجاد می‌شد و یا کمک به موضوع خدمات شهری چشمگیر بود. مهدی چمران با یادآوری آخرین اعتباری که شورای شهر چهارم به ریاست وی برای پیاده‌روی اربعین مصوب کرد، خطاب به امانی که آن زمان معاون شهردار تهران بود، گفت:‌ آخرین اعتبار مصوبه‌شده در شورای چهارم 10 میلیارد تومان بود و من تعجب کردم که چرا شهرداری شش‌میلیارد تومان پیشنهاد داده است و همان 10 میلیارد را پیشنهاد نداده؛ شاید ایرانی‌ها کمتر حضور داشته باشند اما از خدمات که کاسته نمی‌شود و ما همچنان حضور میلیونی را در این روز خواهیم داشت.

چمران به این مدیر سابق شهرداری که امروز عضوی از شورای شهر تهران است یادآوری کرد که همان زمان هم که 10 میلیارد مصوب می‌شد، هزینه‌های شهرداری بیش از این رقم‌ها بود و شهرداری از هر ردیفی که امکان هزینه‌کرد در این رابطه وجود داشت استفاده می‌کرد. حرف‌های روز گذشته چمران تأکید سخنان اعضای شورای شهر پنجم است.

حسن رسولی، یکی از اعضای کمیسیون برنامه‌و‌بودجه شورای شهر پنجم در روزهای ابتدایی این شورا گفته بود که شورای شهر پنجم را به ضدانقلاب‌بودن یا ضداربعین‌بودن متهم نکنید. شورای چهارم روز آخر کاری خود بودجه ستاد اربعین را به ١٠‌میلیارد تومان افزایش داد و در ابتدای این مصوبه به بند ١٠ ماده ٥٥ قانون شهرداری‌ها استناد شده است که شهرداری حق دارد به اشخاص حقیقی و حقوقی هدیه بدهد و از آنها هدیه بگیرد.

او ادامه داد: براساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده، ‌سال گذشته هزینه واقعی که این ستاد اربعین متحمل شده، ۴۰‌ میلیارد تومان بود و مشخص نیست این هزینه چه مقدار جاری و چه مقدار به‌صورت تملک دارایی بوده است. من از فرماندار تهران تعجب می‌کنم که چرا با وجود تناقض‌ها و مغایرت‌های موجود در این مصوبه آن را تأیید کرده است؛ درحالی‌که فرماندار مشهد به مصوبه این‌چنینی در شهرداری شهر مشهد به حق اعتراض کرد. محمدجواد حق‌شناس هم در همان جلسه توصیه کرده بود بین برآورد هزینه و عملکرد، فاصله‌ای بیش از ۳۰۰ درصد وجود دارد. ما نباید از روح اربعین فاصله بگیریم. حضور مردم در این مراسم از سر دل است و حتی مردم با پای برهنه نیز در این مسیر حرکت می‌کنند؛ بنابراین پرداخت‌های آن‌چنانی در این مراسم قطعا درست نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید