آخرین اخبار کرونایی استان‌ها/ ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز

کدخبر: ۴۴۰۹۵۷
با شتاب‌گیری طرح واکسیناسیون علیه کرونا و رعایت عمومی پروتکل‌های بهداشتی، طغیان این ویروس به تدریج آرام گرفته و امیدهایی را در زمینه مهار آن ایجاد کرده، هر چند رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های توصیه شده همچنان ضروری است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  گزارش‌های رسمی نشان می دهد که شیب ابتلا و آمار بستری ها در مراکز درمانی در بیشتر استان‌های کشور  سیر نزولی پیدا کرده است و بر این اساس، شهرهای قرمز کرونایی به آرامی از از نرم افزار ماسک پاک می‌شوند. 

۲۵ شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه می گوید: اکنون پیک کرونا روند نزولی دارد، ۲۱ استان کاملا سیر نزولی داشته، هشت استان تازه از قله عبور کردند و در سه استان هم روند افزایشی متوقف شده است. بنابراین چشم انداز این است که تا دو هفته آینده وضعیت بستری بیمارستانی از عدد سه هزار روزانه پایین تر خواهد آمد.

کارشناسان علت اصلی قرارگیری استان ها در مسیر کاهشی ابتلا را رعایت نات بهداشتی، واکسیناسیون علیه  کرونا و اثرگذاری خدمات درمانی ارائه شده می دانند 

در حالی که محموله های وارداتی واکسن یکی پس از دیگری از راه می‌رسند، مسوولان و متخصصان بهداشت و درمان کاهش مرگ و میر و در گام بعد، کاهش موارد ابتلا را دنبال می کنند. 

در همین ارتباط، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز میهمان مردم کرمانشاه بود، ضمن ابراز نگرانی از مرگ و میر هم‌وطنان در مرداد و شهریور گفت: بنا داریم با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون از این مرگ و میرها جلوگیری کنیم.  

دکتر بهرام عین اللهی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه کمبود واکسنی در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: هر استانی که با سرعت بیشتری واکسیناسیون را انجام دهد سهمیه واکسن بیشتری را می‌گیرد.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به برخی شایعات مبنی بر خطرناک بودن تزریق واکسن و عدم تمایل عده‌ای از مردم گفت: در بررسی‌های به عمل آمده توسط دانشمندان و متخصصان این حوزه بیشتر مرگ و میرها مربوط به افرادی است که واکسن تزریق نکردند و مردم باید بدانند که تزریق واکسن فقط مربوط به این دوران نیست و از قدیم هم تنها راه برای مقابله با بیماری‌های اینچنینی تزریق واکسن است.

از سوی دیگر، سال نو تحصیلی و زمان بازگشایی مدارس در حالی نزدیک شده است که سلامتی دانش آموزان در اولویت اصلی قرار دارد و بر این اساس،پیگیری اتمام واکسیناسیون معلمان، اولیا و مربیان، رانندگان سرویس مدارس و دانش آموزان در دستور کار دولت است تا با تامین زیرساختهای بهداشتی لازم، تصمیم مقتضی از سوی مدارس درباره نحوه بازگشایی مدارس اتخاذ شود. 

در هر صورت، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برای دورماندن از خطر ابتلا به سویه‌های شناخته شده یا ناشناخته کرونا همچنان ضروری و مهم است، این را مسوولان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در تمامی استان‌ها می‌گویند. 

۲۵ شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

تازه‌های کرونا و واکسیناسیون در استان‌ها 

چکیده ای از وضعیت کرونایی و سیر پیشرفت واکسیناسیون در استان ها به شرح زیر است: 

خوزستان/ روند نزولی ابتلا به کرونا در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان نسبت به هفته گذشته؛ ثبت ۱۰۹ مورد جدید مثبت وفت هشت بیمار دیگر در استان؛ آبادان و خرمشهر  در وضعیت قرمز کرونا و شهرستان شادگان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

اذربایجان شرقی/ واکسینه شدن ۵۶ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال در آذربایجان‌شرقی علیه ویروس کرونا؛ حذف شرط سنی برای تزریق واکسن در استان از امروز؛ وضعیت کرونایی نسبتا" پایدار اما احتمال بسیار زیاد افزایش تعداد مبتلایان در استان؛ 

آذربایجان غربی/تداوم وخامت اوضاع کرونایی در استان با شناسایی هزار و ۴۱۷ بیمار جدید، بستری شدن ۴۳۰ نفردیگر  و فوت ۲۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته؛ شکسته شدن مجدد رکورد واکسیناسیون در استان با تزریق ۶۸ هزار و ۲۰ دُز واکسن طی شبانه روز گذشته؛ 

یزد/ شناسایی ۳۱۹ بیمار جدید کووید ۱۹، بستری شدن ۲۲ نفر در بیمارستان های استان و فوت ۶ نفر در شبانه روز گذشه؛ 

اردبیل/ کاهش چشمگیر شمار مبتلایان روزانه بیماری کووید۱۹ و ابتلای ۴۸ نفر طی شبانه روز گذشته در استان؛ راه اندازی دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون و شتاب گیری واکسیناسیون در مشگین شهر؛ تعلل یا مقاومت ۲۱ درصد از فرهنگیان مشمول در خلخال در برابر دریافت واکسن؛ شهرستان‌های کوثر، نمین، اصلاندوز و سرعین در وضعیت زرد، شهرستان‌های گرمی، اردبیل، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین‌شهر، نیر و بیله‌سوار همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

اصفهان/ تزریق در مجموع افزون بر ۴۱ هزار دُز واکسن کرونا در آران و بیدگل و واکسینه شدن نزدیک به ۱۰۰ درصد جامعه هدف روستایی در این منطقه؛ بستری موقت ۵۷ بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و فوت دو بیمار طی ۲۴ ساعت گذشه؛ 

چهار محال و بختیاری/ رعایت تنها ۵۰ درصدی دستورالعمل های بهداشتی در استان؛ فوت ۶ بیمار دیگر در استان در ۲۴ ساعت گذشته؛ بستری  ۵۵ بیمار بدحال تحت مراقبت و درمان ؛ شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، کیار، بن و اردل کماکان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ و سامان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خانمیرزا  در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند؛ 

خراسان رضوی/ جریمه سه هزار و ۶۲۵ مالک خودروی غیربومی در جاده‌های استان و تذکر پلیس به ۴۸۰ راننده  در روز گذشته؛ افزایش ظرفیت تزریق روزانه واکسن کرونا در استان به ۱۰۰ هزار دُز؛ 

همدان/ تداوم واکسیناسیون کرونا برای طلاب حوزه علمیه خواهران استان؛  فوت ۶ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته و رسدن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان به ۲ هزار و ۷۵۴ مورد؛  شناسایی ۶۱۶ بیمار جدید؛ وخامت وضعیت جسمانی ۵۸ بیمار بستری؛ از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین و تویسرکان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

زنجان/ افزایش میانگین پرداختی برای هر بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های دولتی استان به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان؛ 

گیلان/ راه اندازی پایگاه واکسیناسیون خودرویی کرونا در بندر انزلی؛ 

ایلام/ فوت ۴ بیمار کرونایی در استان در  ۲۴ ساعت گذشته؛ شناسایی ۲۱۷ مورد ابتلای جدید کرونا در استان؛ شهرستان های ایلام، آبدانان، چرداول، و چوار در وضعیت قرمز، دهلران، مهران، ملکشاهی، هلیلان، دره شهر و ایوان در وضعیت نارنجی و بدره و سیروان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

لرستان/ فوت هشت بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان و رسیدن تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۳۹۹ نفر؛ 

۲۵ شهریور و آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

کرونا در ایران: ۴۵۳ قربانی دیگر 

 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۳ نفر دیگر قربانی کرونا شدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت،  از دیروز (چهار شنبه) تا امروز پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸هزار و ۲۱بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۸۵۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۷۸هزار و ۴۰۸نفر رسید.

تاکنون ۴ میلیون ۶۸۲هزار و ۷۰۴نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین ۶هزار و ۹۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۰ میلیون و ۶۷۲هزار و ۹۱۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۲۷ میلیون و دو هزار و ۳۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۸۵۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۰ میلیون و ۳۰۲هزار و ۱۷۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۸۷ هزار و ۴۴۱دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.  

اکنون ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید