پایان دورکاری کارمندان با فروکش کردن کرونا

کدخبر: ۴۴۱۴۳۱
اقتصادنیوز :‌امروز اعلام شد بیش از ۲۶ میلیون نفر از ایرانیان واکسن کرونا دریافت کرده اند که با توجه به افزایش تعداد واکسیناسیون روزانه انتظار می رود به زودی این تعداد به حد مورد انتظار ۷۰ درصد افراد جامعه برسد.
پایان دورکاری کارمندان با فروکش کردن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مهمترین اخبار کرونایی امروز به شرح زیر است:

کشف شبکه قاچاق دارو و واکسن کرونا در استان مرکزی

پاسداران گمنام امام زمان (عج) شبکه قاچاق دارو و واکسن کرونا در استان مرکزی را زیر ضربه قرار دادند.

دورکاری کارمندان تهران تمام شد؟

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: با توجه به خارج شدن تهران و شهرستان های استان از وضعیت قرمز ناشی از کرونا،۷۰ درصد کارمندان باید به صورت حضوری و حداکثر ۳۰ درصد دورکار خواهند بود.

بیش از ۲۸ میلیون ایرانی واکسینه شدند

گزارش وزارت بهداشت از روند واکسیناسیون در کشور نشان می دهد که تا روز گذشته ۲۸ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۹۵ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ویروس کرونا تا چه زمانی در دستگاه گوارش باقی می‌ماند؟

بیمارانی که از عفونت کرونا بهبود می‌یابند، مشکلاتی در دستگاه گوارش خود ازجمله اسهال، درد شکم، حالت تهوع و رفلاکس اسید معده را گزارش کردند.

کارت واکسن برای کدام کارها اجباری می‌شود؟

واکسیناسیون مطمئن‌ترین راه برای درامان‌ماندن از ویروس کروناست. در بسیاری از کشورها انجام برخی کارها با داشتن کارت واکسن امکان‌پذیر است. چندی پیش نیز بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، اعلام کرد به‌زودی برخی از خدمات مانند سفر و خدمات بانکی با کارت واکسن انجام می‌شود.

تاکنون ۱۱۷ هزار نفر جان باخته‌اند

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۵ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع تلفات این ویروس در کشور به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

استان تهران ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۸۰۰ هزار دوز دارد

استاندار تهران گفت: ظرفیت‌ لازم برای تزریق روزانه تا ۸۰۰ هزار دُز واکسن در استان بررسی شد و آمادگی رساندن شمار واکسینه کردن ساکنان استان به روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دُز واکسن وجود دارد.

توصیه‌های مهم برای قبل و بعد از دریافت واکسن

شاید بسیاری از افراد که برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا آماده می شوند این سوال را داشته باشند که قبل و بعد از واکسیناسیون چه نکاتی را رعایت کنیم.

کدام شهرها هنوز در وضعیت قرمز کرونایی هستند؟

با عبور اکثر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری، تهران و بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

بازگشت رنگ «آبی» به نقشه کرونایی کشور بعد از ۵ ماه

با تسریع روند واکسیناسیون، بعد از ۵ ماه ۱۷ شهرستان در نقشه کرونا آبی رنگ شدند.

مجوز تزریق دو واکسن به افراد کمتر از ۱۸ سال صادر شد

رییس سازمان غذا و دارو از صدور مجوز تزریق واکسن‌های پاستور و سینوفارم برای سنین کمتر از ۱۸ سال خبر داد و گفت: این واکسن‌ها بر اساس مطالعات بالینی انجام شده برای نوجوانان در برابر کروناتهیه شده است.

شرط واکسیناسیون والدین برای حضور دانش آموز در مدرسه حقیقت دارد؟

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش حضور دانش آموزان در مدارس پس از آغاز سال تحصیلی به شرط واکسیناسیون والدین را که از سوی برخی مدیران مدارس به خانواده ها اعلام شده است را مورد تایید ندانست و گفت: در هیچ دستورالعملی چنین شرطی قید نشده است.

واکسن‌زدن چقدر تلفات کرونا را کاهش می‌دهد؟

مرکز ملی آمار انگلستان درصد تلفات ناشی از ویروس کرونا را نسبت به کل تلفات هر وضعیت واکسیناسیون شامل افرادی که کامل واکسینه شده‌اند، کسانی که یک دُز واکسن زده‌اند و کسانی که اصلاً واکسن نزده‌اند منتشر کرد.

۲۲ تا ۳۲‌ ساله‌های این استان‌ها برای واکسیناسیون ثبت‌نام کنند

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در تمام کشور ۵ سال دیگر کاهش یافت.

محدودیت سنی واکسیناسیون در کدام استان‌ها برداشته شد؟

بنا بر اظهارات وزیر بهداشت و با توجه به سرعت واکسیناسیون در کشور، محدودیت سنی واکسینه شدن افراد در سه استان برداشته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید