نقشه دوم آمریکا علیه ایران بعد از عضویت در شانگهای

کدخبر: ۴۴۱۵۲۶
یک مقام ارشد سابق آمریکا با بیان اینکه عضویت ایران در سازمان شانگهای به این کشور اجازه می دهد از فشارهای آمریکا در امان بماند، تاکید کرد که اکنون دولت آمریکا به یک نقشه دوم نیاز دارد.
نقشه دوم آمریکا علیه ایران بعد از عضویت در شانگهای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دنیس راس مشاور ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه و ایران در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای واکنش نشان داد.

 

وی نوشت: اکنون ایران عضو دائم سازمان شانگهای است. چیزی که از مدتها پیش به دنبال آن بود. سرانجام روسیه و چین این امکان را فراهم کردند.

دنیس راس در ادامه تاکید کرد که ایران با چرخش به سمت شرق قادر خواهد بود از فشارهای ایالات متحده در امان بماند. دولت آمریکا اکنون به "طرح دوم" (نقشه B) نیاز دارد.

بنابر این گزارش، روز جمعه در جریان بیست ویکمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) سند عضویت دائم ایران در این سازمان به امضای سران کشورهای عضو رسید.

سازمان همکاری شانگهای با هدف همکاری‌های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در سال ۲۰۰۱ توسط سران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان و با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه تاسیس شد. سپس در سال ٢٠١٦ هند و پاکستان نیز به عضویت آن درآمدند.

ایران تاکنون عضو ناظر این سازمان بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید