عوارض مرگبار نمک که بدن ما را تهدید می کند

کدخبر: ۴۴۱۵۹۶
رژیم غذایی پرنمک، فشارخون را بالا می‌برد و خطر سکته‌ قلبی و ناراحتی‌های دیگر را افزایش می‌دهد.
عوارض مرگبار نمک که بدن ما را تهدید می کند

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از اسپوتنیک، اگر شخصی مقدار زیادی از نمک مصرف کند، ممکن است تعادل بدن او به هم بخورد و عوارض جانبی فوری زیادی ایجاد کند.

آخرین دستورالعمل‌های رژیم غذایی USDA توصیه می‌کند که بزرگسالان بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز مصرف نکنند که معادل حدود یک قاشق چایخوری نمک است.

با این حال، انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کند که اکثر بزرگسالان باید میزان مصرف نمک خود را به ۱۵۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهند تا سطح فشار خون پایین نگه داشته شود.

در این گزارش مروری بر آنچه می‌تواند بلافاصله پس از یک وعده غذایی غنی از سدیم اتفاق بیفتد و همچنین دو اثر طولانی مدت خوردن زیاد نمک ارائه می‌شود.

ذخیره آب در بدن

طبیعی است که شکم و سایر قسمت‌های بدن پس از خوردن غذای غنی از سدیم متورم شوند. این به این دلیل است که کلیه‌ها آب اضافی را برای جبران سدیم اضافی که شخص مصرف کرده است، در تلاش برای حفظ تناسب آب و سدیم بدن، حفظ کنند.

احساس تشنگی مداوم

وقتی چیزی پر از سدیم می‌خورید، می‌تواند باعث خشکی دهان و افزایش تشنگی شود، زیرا بدن باید این نسبت خاص سدیم به آب را حفظ کند.

فشار خون

خوردن مقدار زیادی غذای شور در یک جلسه منجر به افزایش موقت فشار خون می‌شود، زیرا غذا‌های سرشار از سدیم می‌تواند باعث جریان خون بیشتر در رگ‌ها و عروق شود. با این حال، همه این نوسان در سطح فشار خون در همه افراد پس از خوردن یک وعده غذایی پر از نمک رخ نمی‌دهد.

افزایش خطر بیماری‌های قلبی

شواهد کافی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زیاد نمک منجر به فشار خون بالا می‌شود و در نتیجه عروق را تنگ می‌کند و این ممکن است خطر بیماری قلبی و حتی مرگ زودرس را افزایش دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید