حامد کرزی: طالبان به‌ وعده‌هایش عمل نکرده است

کدخبر: ۴۴۱۶۶۰
رییس جمهور سابق افغانستان گفت: از دست دادن جوانان و تحصیل‌کرده‌های افغانستان یک ضایعه جبران‌ناپذیر است و طالبان باید تلاش کنند تا جوانان را در کشور نگه دارند.
حامد کرزی: طالبان به‌ وعده‌هایش عمل نکرده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان گفت: ما به افغانستانی نیاز داریم که متعلق به همه مردم این کشور، مردان و زنان و همه قوم‌ها باشد و تنها راه پیش رو، دولت فراگیر است. آن‌چه طالبان اعلام کرده‌اند، چنین نیست.

«حامد کرزی»، رییس جمهور پیشین افغانستان، در گفت‌وگو با یک رسانه انگلیسی گفت که مردم افغانستان به حکومتی نیاز دارند که توسعه و خدمات ارائه کند، رابطه خوبی با جهان داشته باشد و مردم در آن بدون ترس و سرکوب، شاد زندگی کنند.

حامد کرزی، روز شنبه، بیست‌وهفتم شهریور، در گفت‌وگو با روزنامه «ساندی تایمز» گفت که مردم می‌ترسند و طالبان باید برای از بین بردن این محیط ترس و ایجاد محیط مناسب به لحاظ جسمی و روانی برای مردم، تلاش کنند.

کرزی افزود که از نتایج و ادامه مذاکره طالبان با نیروهای مقاومت ملی در پنجشیر ناامید شده است.

وی همچنین تصریح کرد که از آغاز مذاکرات با طالبان بر سه اصل آموزش و پرورش دختران، مشارکت در دولت و جایگاه زنان در جامعه افغانستان و اهمیت پرچم ملی و ارزش‌های افغانستان تأکید داشته است.

کرزی گفت: «آن‌ها (طالبان) کاملاً موافقت کردند و همه‌چیز را در دست گرفتند؛ اما تاکنون چنین چیزی رخ نداده است ما به اقداماتی نیاز داریم که با گفته‌های آنان مطابقت داشته باشد‌، در غیر این صورت، افغانستان دوباره از جهان جدا خواهد شد.»

از سویی دیگر، کرزی با اشاره به کابینه طالبان گفت: «ما به افغانستانی نیاز داریم که متعلق به همه مردم این کشور، مردان و زنان و همه قوم‌ها باشد و تنها راه پیش رو، دولت فراگیر است. آن‌چه طالبان اعلام کرده‌اند، چنین نیست.»

رییس جمهور سابق افغانستان در ادامه افزود: از دست دادن جوانان و تحصیل‌کرده‌های افغانستان یک ضایعه جبران‌ناپذیر است و طالبان باید تلاش کنند تا جوانان را در کشور نگه دارند.

وی در واکنش به باز نشدن مدارس به روی دختران کلاس ششم به بالا در افغانستان، گفت که آموزش دختران بسیار مهم است و راه دیگری جز تحصیل دختران برای پیشرفت کشور وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید