وعده جدید ضرغامی درباره روادید توریستی ایران

کدخبر: ۴۴۱۷۵۶
اقتصادنیوز: عزت‌الله ضرغامی از برداشته شدن منع صدور روادید گردشگری ایران خبر داد که از ابتدای سال ۹۹ متوقف شده است.
 وعده جدید ضرغامی درباره روادید توریستی ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم تودیع و معارفه معاونان میراث فرهنگی و گردشگری این وزارتخانه گفت: با صحبت‌هایی که با رییس‌جمهور داشتم منع صدور روادید برداشته خواهد شد. ایشان نیز این موضوع را قبول کرده و البته نگرانی‌هایی درباره ویروس کرونا داشتند که توضیحات لازم را به آقای دکتر رئیسی ارائه کرده‌ام. بسیاری از کشورهای دنیا صدور روادید را شروع کرده‌اند و بهتر است ما نیز این موضوع را شروع کنیم.

ضرغامی همچنین بیان کرد: گردشگری حق همه مردم در همه جای دنیا است و نقش ویژه‌ای در دیپلماسی عمومی دارد. این صنعت می‌تواند روابط تیره دیپلماتیک را بهبود بخشد و روابط حسنه را بین دولت‌ها پایدار کند.

صدور روادید گردشگری ایران همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا به دستور ستاد ملی کرونا متوقف شد. بیشتر از یک سال است که در سطح وزارت امور خارجه و ستاد ملی کرونا برای ازسرگیری صدور این روادید مذاکره می‌شود و حتی در کمیته‌های ستاد ملی کرونا مصوبه می‌گیرد، اما هر بار در صحن ستاد با آن مخالفت شده است. فعالان گردشگری بارها از ستاد ملی کرونا درخواست کرده‌اند با اجرای قوانین سختگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به گردشگرانی که دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، اجازه سفر به ایران داده شود. درحال حاضر ایران تنها برای درمان، تجارت و تحصیل ویزا صادر می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید