این عادات بد را کنار بگذارید تا آلزایمر نگیرید!

کدخبر: ۴۴۲۳۵۳
سن ابتلا به آلزایمر پایین آمده است؛ اگر تا چند سال پیش افرادی که در رده سنی ۸۰ سال قرار داشتند، به آلزایمر مبتلا می‌شدند، امروز آمار افرادی که در رده سنی ۵۰ و ۴۰ و حتی ۳۰ سال قرار دارند، به آلزایمر مبتلا می‌شوند، رو به افزایش است.
این عادات بد را کنار بگذارید تا آلزایمر نگیرید!
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، بسیاری از دانشمندان معتقدند کاهش سن  آلزایمر  در جهان، به  سبک زندگی  افراد برمی‌گردد. به استفاده از فناوری، غذایی که روزانه مصرف می‌شود، فعالیت بدنی،  استرس  و کیفیت خواب.

این نوع سبک زندگی اجتناب‌ناپذیر بوده و ممکن است زمینه بروز آلزایمر را فراهم کند البته این دلیل نمی‌شود برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری، اقدامی موثر انجام ندهید؛ آن هم زمانی که بدانید ابتلا به آلزایمر یکی از پنج علت  مرگ  در افراد بالای ۶۵ سال است و ابتلا به اختلال شناختی و مغزی، نسبت به چهار سال قبل دو برابر بیشتر شده است. در ادامه درباره سبک زندگی عاری از آلزایمر گفته‌ایم.

فناوری

فناوری زندگی امروز را راحت‌تر کرده است. با کمک تلفن‌های همراه در همه جا و با همه در ارتباط هستید، بسیاری از کارهای روزانه خود را انجام می‌دهید و تفریح می‌کنید.

با همه مزایایی که تلفن‌های همراه دارند اما استفاده بیش از اندازه از آن می‌تواند زمینه ابتلا به آلزایمر را ایجاد کند. استفاده  کودکان  از تلفن‌همراه هم می‌تواند آنها را بیشتر در معرض ابتلا به فراموشی زودهنگام قرار دهد.

در گزارشی علمی که در موسسه علمی و پژوهشی جوانب  سلامت  زیست‌محیطی در کشور  سوئیس  به چاپ رسیده، آمده است خانواده‌هایی که به فرزندانشان اجازه استفاده از تلفن‌همراه در سنین پایین را می‌دهند، باید منتظر عواقب و آسیب‌های احتمالی ناشی از ابتلا به فراموشی زودهنگام باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید