نعمت زاده و حسین فریدون و رضوی در زندان هستند/ مشایی کجاست؟

کدخبر: ۴۴۲۴۲۰
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در شش ماه اخیر ۱۱۰ نفر از زندانیان ما از خارج کشور به زندان های ما منتقل شدند.
نعمت زاده و حسین فریدون و رضوی در زندان هستند/ مشایی کجاست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه در دومین نشست خبری اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور دفاع جهان مردان و شیرزنانی است که عزیزترین گوهر وجود خود یعنی جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.


گزارش اکوایران با تیتر «نطق رئیسی یا نطق بایدن ؟» را بخوانید؛


 

وی افزود: دفاع مقدس تجسم عینی تجسم کربلا است، ما در دفاع مقدس مادرانی را دیدیم که تمام فرزندان خود را به جبهه‌ها فرستادند تا تقدیم اسلام و امام کنند، در جنگ تحمیلی عزیزانی را از دست دادیم که مانندی در کره خاکی ندارند.

وی بیان کرد: در شش ماه اخیر ۱۱۰ نفر از زندانیان ما از خارج کشور به زندان‌های ما منتقل شدند و ۶ نفر از زندانیان خارجی به خارج از کشور منتقل شدند، همچنین سال گذشته نیز حدود ۲۵۶ نفر از ایرانیان مقیم زندان‌های خارج به داخل کشور منتقل شدند.

به گفته خدائیان بیش از ۶۰۰ نفر از زندانیانی که در زندان‌های ما نگهداری می‌شدند به خارج از کشور منتقل شدند.

خدائیان گفت: اگر در صنایع نظامی و موشکی و هسته‌ای و … پیشرفتی داریم ناشی از روحیه اعتماد به نفسی است که جوانان ما در دوران دفاع مقدس به دست آوردند.

پرونده‌هایی در مورد رمزارزها در مراجع قضائی تشکیل شده است

سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با وضعیت متضررین رمز ارزها گفت: پرونده‌هایی در مورد رمزارزها در مراجع قضائی تشکیل شده است که مهمترین آنها پرونده «کریپتولند» است که در این پرونده ۸ بازداشتی داریم، افراد زیادی در این پرونده متضرر شدند، این شبکه حدود ۲۸۹ هزار نفر کاربر داشته است و میزان مطالبات آنها ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: اقدامات خوبی در جهت شناسایی متهمان و اموال آنها صورت گرفته است، بیش از ۱۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین ۷ میلیون دلار از این شبکه کشف شده است، تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان و حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بین افراد متضرر توزیع شده است.

خدائیان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده مفتاح خودرو رهنورد و اینکه با فوت متهم ردیف اول پرونده استیفای حقوق شکات چطور انجام می‌شود، گفت: این شخص به ۱۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده بود، پرونده در دیوان عالی کشور مطرح است و حدود ۱۷۰۰ شاکی دارد.

وی بیان کرد: چنانچه شخص مال داشته باشد اموال بین طلبکاران توزیع خواهد شد و با فوت شخص طلب طلبکاران ساقط نمی‌شود، علت فوت توسط پزشکی قانونی تاکنون اعلام نشده است.

پیشرفت در اجرای طرح کاداستر

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در شش ماه گذشته پیشرفت‌های خوبی در اجرای طرح کاداستر بخصوص در رابطه با اراضی ملی و منابع طبیعی داشته‌ایم، سند مالکیت تمام جزایر ما از قبل صادر شده است، همچنین در رابطه با کاداستر در جزایر کیش و قشم پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم؛ سند کاداستری بیشتر اراضی که به نام دولت، مناطق آزاد یا سازمان جنگل‌ها و مراتع است صادر شده است.

مرخصی زندانیان اختصاص به گروه خاصی ندارد

وی با بیان اینکه مرخصی زندانیان اختصاص به گروه خاصی ندارد، گفت: اینطور نیست که افراد خاصی از مزایایی بیشتری استفاده کنند و یا مرخصی بیشتری به آنها داده باشیم، حدود ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر از زندانیان ما در مرخصی هستند که وابستگی به فرد و افراد خاصی ندارند.

خدائیان ادامه داد: ۲۳ هزار و ۳۲۰ نفر از مرخصی پایان حبس استفاده کردند، در مورد افرادی که اسم آنها برده می‌شد مثل فریدون، خانم نعمت زاده، رضوی و هاشمی الان در زندان هستند؛ مرخصی رفته بودند و بازگشته اند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بقایی در مرخصی استعلاجی است و طبق گزارشات واصله در خارج از زندان تحت معالجه است، آقای مشایی در مرخصی بودند و غیبت کردند اگر کفیل او در موعد مقرر نسبت به معرفی وی اقدام نکند از طریق ضابطین نسبت به جلب فرد اقدام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید