فواید عجیب سنگ پا که باورتان نمی شود

کدخبر: ۴۴۲۵۸۵
اقتصادنیوز :همیشه پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها سنگ پا کشیدن در حمام را به ما توصیه می کردند اما ما نمی دانستیم این کار چه فواید شگفت انگیزی برای بدنمان دارد. در این مطلب شما را با فواید فوق العاده سنگ پا برای بدن آشنا می کنیم.
فواید عجیب سنگ پا که باورتان نمی شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، سنگ پا کشیدن یکی از قدیمی ترین اصول حمام کردن ایرانی هاست. در سال های اخیر متخصصان طب سنتی کشف کرده اند که سنگ پا کشیدن خواص بسیار زیادی برای درمان بسیاری از بیماری ها دارد. سنگ پا کشیدن نوعی ماساژ عالی برای پاها است و درعین حال سبب لایه برداری کف پا نیز می شود.

فواید سنگ پا

سنگ‌ پا باید متخلخل و خشن باشد و بر کف و پاشنه پا کشیده شود، بر اساس مطالعات جدید در علم رفلکسولوژی (بازتابی)، سنگ پا اثر بسیار خوبی بر کل بدن و حتی احشاء داخلی دارد.

تاثیر بر بیماری های مغز

از دیدگاه طب ایرانی در بیماری‌های مربوط به مغز به‌خصوص سردردها، کشیدن سنگ پا مفید است، برای این منظور باید سنگ پا خشن‌ بوده و با مالش قوی‌ و مدت طولانی‌تری استفاده شود. مگر آنکه فرد پوست نازکی داشته باشد که سنگ پای خشن را تحمل نکند، اما در افرادی که پوست ضخیمی دارند، بهتر است از زمان ورود به حمام تا انتها، مالش پا‌ها صورت گیرد.

کشیدن سنگ پا موجب کاهش غلظت خون در اندام‌های بالایی بدن می‌شود و باعث کشاندن خون به اندام‌های انتهایی می‌شود به همین دلیل است که موجب کاهش سر‌درد و بیماری‌های مربوط به مغز می‌شود. سنگ پا کشیدن می تواند بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، بی‌خوابی، فکر و خیال زیاد و... را بهبود بخشد، البته اگر به‌طور مداوم صورت پذیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید